شناسهٔ خبر: 149610 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

فرایند دریافت مقاله در هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم آغاز شد

کنفرانس تغییر اقلیم سرپرست معاونت توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از آغاز فرایند دریافت مقاله در هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهزاد لایقی سرپرست معاونت توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور با بیان انتشار پوستر هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم که قرار است نهم تا دهم بهمن ماه امسال به میزبانی سازمان هواشناسی کشور برگزار شود، اظهار کرد: این کنفرانس دارای مصوبه هئیت وزیران است و به صورت دوره‌ای هر چهار سال یک بار در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: سازمان هواشناسی مرجع ملی تغییر اقلیم در کشور است و کارشناسان سازمان در تهیه و تدوین گزارش‌های بین‌المللی این حوزه به ویژه گزارش‌های سازمان جهانی هواشناسی مشارکت دارند.

سرپرست معاونت توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: این کنفرانس در بالاترین سطح برگزار می‌شود و سازمان هواشناسی کشور با همکاری برخی سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای علمی ملی و بین‌المللی این رویداد را برگزار می‌کند.

لایقی تصریح کرد: پژوهشگران می‌توانند در محورهای «پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های اقلیمی، سیلاب و سایر مخاطرات وضع هوا و اقلیم»، «تغییر اقلیم و پیامدهای آن» و «توسعه پایدار؛ توان اقلیمی، سازگاری، تاب‌آوری و کاهش آثار زیانبار» مقالات خود را به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های مهم این کنفرانس می‌توان به مشارکت معتبرترین نهادهای بین‌المللی حوزه تغییر اقلیم مانند سازمان جهانی هواشناسی و هیئت بین دولتی تغییر اقلیم اشاره کرد.

سرپرست معاونت توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور افزود: مقالات منتخب کنفرانس در مجلات علمی-پژوهشی طرف همکاری سازمان و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی منتشر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، لایقی گفت: سایت کنفرانس از هفته گذشته به آدرس www. iccc7. ir در دسترس قرار گرفته و پژوهشگران می‌توانند به وسیله آن مقالات خود را بر اساس تقویم زمانی تعیین شده ارسال کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین برنامه‌ریزی انجام شده این کنفرانس در محل کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

فرایند دریافت مقاله در هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم آغاز شد