شناسهٔ خبر: 149613 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تقدیر از اهتمام اداره راه و شهرسازی استان اردبیل در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه بازآفرینی شهری

تقدیر از اهتمام اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در به بهره‌برداری رساندن پروژه‌های نیمه تمام در حوزه بازآفرینی شهری معاون وزیر راه و شهرسازی از اهتمام اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص تکمیل و به بهره برداری رساندن پروژه‌های نیمه تمام حوزه بازآفرینی شهری تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محمد آیینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در دومین جلسه از سلسله نشست‌های بررسی عملکرد اقدامات مرتبط با بازآفرینی شهری با تقدیر از اهتمام اداره کل راه  و شهرسازی استان اردبیل در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بازآفرینی شهری اظهار کرد: از مجموع ۲۰ پروژه نیمه تمام در حوزه بازآفرینی شهری در استان اردبیل با همت و تلاش اداره راه و شهرسازی این استان، فقط یک پروژه باقی مانده است.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با استفاده از منابع استانی و بند «ب» تبصره (۱۱) قانون بودجه‌، پروژه‌های نیمه تمام خود را در حوزه بازآفرینی به خوبی انجام داده‌اند و در نتیجه اقدامات بازآفرینی‌ محلات فرسوده شهری در این استان بیشتر توسعه پیدا می‌کند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به اتمام پروژه‌های نیمه تمام اشاره کرد و افزود: اتمام پروژه‌های نیمه تمام و ساخت پروژه‌های روبنایی و زیربنایی نظیر درمانگاه، مدرسه، کلانتری‌، پاسگاه، ورزشگاه، آسفالت معابر خاکی و غیره ‌در راستای ارتقای مرغوبیت محلات فرسوده‌ است تا سازندگان و سرمایه‌گذاران تشویق و ترغیب شوند که با مشارکت مردم در این مناطق ورود و به نوسازی مسکن‌های فرسوده اقدام کنند.

آئینی به طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری ( موضوع بند ث تبصره ۱۱قانون بودجه سال ۱۴۰۲) اشاره کرد و گفت: این طرح در وزارت راه و شهرسازی به صورت جدی مورد پیگیری است و می‌تواند راهگشای حوزه بازآفرینی شهری تلقی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: استفاده از گونه‌های مردمی همیار، همکار در قالب معتمدین محله‌، گروه‌های جهادی، گروه‌های دواطلب مردمی و چه در قالب بسیج و پایگاه بسیج محلات که بتوانند پیام بازآفرینی شهری و بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی نوسازی بافت‌های فرسوده را به خوبی به اطلاع‌رسانی کنند و مردم را حقوق خودشان در حوزه بازآفرینی شهری آگاه کنند از اولویت های حوزه بازآفرینی شهری است.