شناسهٔ خبر: 149626 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

ضرورت ارتقای سطح سلامت اجتماعی در شهرهای جدید

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: شهر باید محیطی جذاب برای جذب و پرورش استعدادها باشد و بتواند از خلاقیت افراد در جهت حل مسائل اساسی و نیز در جهت پایه ریزی رشد و توسعه خلاق بهره ببرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هویت‌بخشی، بالا بودن سطح امید به زندگی، تغییر الگوی رفتار اجتماعی به سمت الگوهای ملی و انقلابی، توانمندسازی در نگاه فرهنگی- اجتماعی- اقتصادی و مشارکت‌پذیری شهروندان را پنج راهبُرد اصلی و ضروری در سیستم مدیریت شهری اعلام کرد و گفت: بدون شک با اعمال موارد مذکور سبک زندگی ایرانی- اسلامی در جامعه نمود پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، افزود: قطعاً اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه باید دیده شود، از آنجایی که رویکرد ما نیز در این حوزه ساخت سکونتگاه صرف نبوده و قصد شهرسازی داریم پس پیوست مطالعات اجتماعی باید برای تمامی پروژه‌ها تعریف و در نظر گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر تلاش بی‌وقفه در ارتقای سطح سلامت اجتماعی در شهرهای جدید خاطرنشان کرد: کشف استعدادهای شهروندان شهرهای جدید با هدف شناسایی و توانمندسازی نخبگان در دستور کار قرار گرفته که گام بلندی در راستای تبدیل ایده به ثروت و ایجاد محیطی برای جذب و پرورش استعدادها و نوآوری‌ها در شهرهای جدید خواهد بود.

جعفری با اشاره به اهمیت ظرفیت فرهنگی و اجتماعی در شهرهای جدید و برنامه‌ریزی جهت احساس تعلق خاطر و هویت‌بخشی در میان شهروندان شهرهای جدید خاطرنشان کرد: امسال تحت دو غالب به کشف استعدادها و شناسایی نخبگان شهرهای جدید پرداخته خواهد شد که یکی به صورت شناسایی نخبگان شهرهای جدید در همایش شهربانو که دروازه کشف و معرفی بانوان موفق شهر به شمار می‌رود و دیگری تحت‌عنوان گنج که شناسایی استعدادهای کلیه شهروندان در سراسر شهرهای جدید خواهد بود.

وی تصریح کرد: این ۲ رویداد در دو سطح استانی و کشوری با هدف شناسایی استعدادهای برتر، ارتقای هویت، حس تعلق و امیدبخشی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، ایجاد روحیه نشاط اجتماعی، اهمیت خانواده و جوانی جمعیت و ارتقای روحیه مشارکت شهروندی برگزار می‌شود.