شناسهٔ خبر: 149669 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

مدیران عضو ستاد بازآفرینی شهری نگاه ویژه‌ای به این ستاد داشته‌ باشند

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: مدیران دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی شهری در استان نگاه ویژه ای به این ستاد داشته‌ باشند.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، ششمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان در سالجاری با حضور رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، طهماسب نجفی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران عضو این ستاد در محل سالن جلسات شهید قلیوند استانداری برگزار شد.

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به اهمیت هماهنگی و تعامل بین همه بخش‌ها، گفت: باید از فرصت موجود برای بهره‌برداری از اعتبارات و مجوزهای صادر شده برای سرعت بخشی به روند اجرای طرح‌های مرتبط با ستاد بازآفرینی شهری استفاده شود.

وی افزود: دبیر جلسات ستاد بازآفرینی شهری، جلسات ستاد را در شهرستان.ها به صورت منظم برگزار کند تا به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی، اقدامات مورد نظر خود در محلات هدف بازآفرینی را تهیه و به دبیرخانه استانی ارسال کنند تا پس از تصویب برنامه در ستاد استانی در اولویت تامین اعتبار از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گیرد.

وی تشکیل حلقه‌های میانی و واسط را یکی از ارکان مهم نوسازی بافت‌های فرسوده عنوان کرد و افزود: حلقه‌های میانی به عنوان حلقه واسطه و متناسب با تخصص، حرفه و علاقه فردی برای ایجاد تعامل بین مردم و دولت و کمک به نوسازی مردمی، نقش‌آفرینی موثری دارند.

الماسی خاطرنشان کرد: برای تسریع در روند نوسازی محلات هدف بازآفرینی شهری در استان، شهرداری ها باید نسبت به اطلاع رسانی بسته های تشویقی ۱۹ بندی اقدام کنند.

الماسی ضمن تقدیر از اقدامات شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهایی که نسبت به تخفیف عوارض صدور پروانه و اطلاع‌رسانی در بسته‌های تشویقی اقدام کرده‌اند، گفت: تخفیف‌های عوارض صدور پروانه ساختمانی نیز می تواند روند ساخت را در این محلات سرعت دهد.