شناسهٔ خبر: 149673 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مطرح کرد؛

تامین مسکن جوانان اولویت دولت سیزدهم است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی‌های مناسب درصدد رفع مشکلات و موانع موجود است و تامین مسکن نیز به عنوان یک اولویت در برنامه دولت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی در نشست ستاد حمایت از خانواده و جمعیت استان که به ریاست یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسکن و تامین سرپناه برای اقشار مختلف جامعه عنوان کرد: تأمین مسکن و سرپناه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم علی‌الخصوص جوانان است که دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی‌های مناسب در این زمینه درصدد رفع مشکلات و موانع موجود و به تبع آن رفع این دغدغه است و به صورت جد این موضوع مهم را در دستور کار قرار داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و منابع موجود زمین مورد نیاز برای مسکن ملی جوانان در استان تامین شده است.

وی افزود: با توجه به پایش متقاضیان، کمبود مسکن و افزایش هزینه منازل استیجاری امروزه به یک معضل و دغدغه اصلی مردم تبدیل شده که اجرای طرح‌های مسکن برای اقشار جوان و نیازمند یک روزنه امید برای خانه‌دار شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین آمار و ارقام در سطح استان، اظهار داشت: در ۸۹ شهر استان ۲۶۱۸۴ نفر متقاضی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام که از این تعداد ۱۰۱۴۲ نفر تایید نهایی شده اند.

داعی در پایان با اعلام برنامه اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی پاسخ به نیاز ۵۰۰۰ متقاضی را چشم انداز تعیین شده در استان تعیین و ابراز امیدواری کرد تا با حمایت تمامی ارگان ها و نهادهای دخیل در این بخش به اهداف تعیین شده در این بخش دست یابیم.

در پایان نیز از سوی نظری استاندار خراسان رضوی، وحید داعی به عنوان مسئول کمیته تامین مسکن ستاد جمعیت استان منصوب و حکم وی اهدا شد.