شناسهٔ خبر: 149682 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ذخیره سازی ۴۴ هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌های سراسر استان مرکزی برای راهداری زمستانی

برفروبی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از آمادگی راهداران استان برای ارائه خدمات زمستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در خصوص آمادگی برای اجرای طرح زمستانه اظهار کرد: طرح راهداری زمستانه امسال از ۱۵ آذر به صورت هماهنگ با سراسر کشور آغاز می شود و برای اجرای این طرح در استان، ۵۰۰ نفر نیرو به صورت نیروهای راهداری و پشتیبان در قالب ۵۴ اکیپ و ۳۰۳ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و سبک در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این اکیپ ها در ۳۵ راهدارخانه مستقر می شوند، افزود: ۱۵ هزار تن نمک و ۲۹ هزار تن شن در راهدارخانه‌های سراسر دپو شده و از این لحاظ وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داریم.

جهانی ادامه داد: امسال ۶ دستگاه ماشین آلات جدید خریداری شده و به چرخه ماشین آلات استان اضافه شده است و همچنین تعدادی ماشین آلات که طی های سال های گذشته متوقف و فرسوده شده بود با تلاش شبانه روزی توسط اداره ماشین آلات اداره کل نوسازی و اورهال شده که نمونه یک کار جهادی است که منجر به افزایش ماشین آلات نسبت به سال گذشته شده است.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه اعتبارات راهداری زمستانی هم نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش اعتبار داشته‌ایم.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، در حال حاضر راهدارخانه‌های سراسر استان در حال تنظیف، تجهیز و آماده‌سازی برای امکان اسکان اضطراری مسافران می‌باشد و همچنین تمهیداتی برای اسکان اضطراری در شرایط بحرانی در مساجد و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی منتخب اندیشیده شده است.