شناسهٔ خبر: 149695 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی ۴۵۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان گیلان

گیلان-حضور سرپرست راه وشهرسازی در برنامه زنده صدا وسیما سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان گیلان با حضور در برنامه زنده رادیو و تلویزیونی شبکه باران از شناسایی ۴۵۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان)، محمدرضا فلاحتگر سرپرست راه وشهرسازی گیلان با حضور در برنامه زنده دریچه صدا وسیمای مرکز گیلان با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن گفت: در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۱۱۹هزارو ۸۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کرده اند که از این میزان، تعداد ثبت نام شدگان پالایش شده، بالغ بر۲۷ هزارو ۵۰۰ نفر دارای ۴ شرط احرازی هستند که تاکنون برای ۱۶ هزار نفر زمین در قالب ۱۸۱ هکتار تامین گردیده است و برای۱۱ هزارو۵۰۰ نفر زمینی تامین نشده است.

سرپرست راه وشهرسازی گیلان گفت: بدلیل بالا بودن ارزش زمین در گیلان، تامین اراضی برای احداث مسکن ملی در استان با کمبود مواجه است و با توجه به تاکید استاندار در خصوص سرعت بخشیدن به احداث واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن، باید در شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستیم با جدیت ورود کرده و با تدبیر و گره گشایی زمین موردنیاز تهیه شودوانتظار می رود کلیه دستگاههای اجرایی در این زمینه مساعدت وهمراهی لازم را داشته باشند.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۰ قانون، کلیه دستگاههای دولتی ، موسسات و شرکهایی که صد در صد سرمایه وسهام آنها متعلق به دولت است می بایست نسبت به واگذاری اراضی به وزارت راه و شهرسازی جهت ساخت مسکن اهتمام ورزند.

سرپرست راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه تعداد واحد های شروع شده نهضت ملی مسکن در استان ۹هزارو۸۵۰ واحد است، گفت: از این میزان ۵ هزارو ۳۶۰ واحد توسط پیمانکاران راه وشهرسازی در حال اجراست و۱۶۵۰ واحد نیز از سوی بنیاد مسکن به عنوان کارگزار راه وشهرسازی در حال انجام است.

وی افزود: ۲هزارو۲۹۰ واحد توسط نیروهای مسلح و ۷۵۰ واحدنیز از سوی ستاد اجرایی فرمان امام در دست ساخت است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گیلان از شناسایی ۴۵۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: برای تامین این میزان زمین نیازمند حمایت و همکاری همه دستگاههای اجرایی استان هستیم.

سرپرست راه وشهرسازی گیلان آورده متقاضیان را آیتم مهمی درپیشرفت پروژه ها عنوان کرد و افزود: در استان گیلان از مجموع متقاضیان حایز شرایط ۶هزارو۹۲۰ نفر آورده دارند.