شناسهٔ خبر: 149698 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در ۷ ماه نخست امسال ثبت شد؛

رشد ۱۰۱ درصدی ترانزیت در بندر امام خمینی (ره)

بندر امام مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از رشد ۱۰۱ درصدی ترانزیت از بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) طی هفت ماهه نخست امسال به مجموع ۲۵ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۵۷۰ تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان رشد ۱۰۱ درصدی ترانزیت از بندر امام خمینی(ره) گفت: مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) طی هفت ماهه نخست امسال به مجموع ۲۵ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۵۷۰ تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، افزود: از این مقدار عملیات بندری، حدود ۱۰ میلیون تن مربوط به تخلیه و بیش از ۱۵ میلیون تن مربوط به بارگیری کالاها است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد دارد.

 رشد ۱۰۱ درصدی ترانزیت از بندر امام در سال ۱۴۰۲

وی تصریح کرد: ترانزیت در این منطقه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۱۰۱ درصدی به بیش از یک میلیون و ۷۳۲ هزار تن رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: صادرات در سال ۱۴۰۲ نیز با ۶ درصد رشد به بیش از ۱۲ میلیون و ۶۹۵ هزار تن رسیده است.

گرایلو خاطرنشان کرد: مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری کالاهای معدنی و شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره)، پنج میلیون و ۵۸۱ هزار تن است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

گفتنی است، منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره) تامین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد.