شناسهٔ خبر: 149700 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مسئول امور دریایی بنادر استان گلستان خبر داد:

تسهیل تردد در کانال آشوراده با عملیات لایروبی و احیای خلیج گرگان

کانال آشوراده مسئول امور دریایی بنادر استان گلستان، با اشاره به اجرای عملیات لایروبی در خلیج گرگان و کانال آشوراده، تاکید کرد: با احیای کانال آشور و تبادل آب بین دریا و خلیج گرگان، شناورهای سبک می‌توانند به راحتی از اسکله به مسیر جزیره آشوراده تردد کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد میرنژاد مسئول امور دریایی بنادر استان گلستان، با اشاره به اجرای عملیات لایروبی در خلیج گرگان و کانال آشوراده، تاکید کرد: با احیای کانال آشور و تبادل آب بین دریا و خلیج گرگان، شناورهای سبک می‌توانند به راحتی از اسکله به مسیر جزیره آشوراده تردد کنند.

میرنژاد در جریان بازدید از اسکله فلزی بندر ترکمن، برای برگزاری مسابقه قایق‌های تندرو نیروهای مسلح شمال کشور، اظهار کرد: در پی بازگشایی کانال آشور و افزایش ارتفاع حجم آب خلیج گرگان، انجام فعالیت‌های دریایی با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

مسئول امور دریایی بنادر گلستان، در این بازدید که نماینده نیروی دریایی راهبردی ارتش این نیز حضور داشت، بر نصب علائم کمک ناوبری و علائم هشدار دهنده در مسیر تردد شناورها تاکید کرد.

به گفته ناخدا مصطفی خسروی، نماینده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان، مسابقات قایق‌های تندرو نیروهای مسلح شمال کشور، ۷ آذر ماه سال جاری، به مناسبت گرامی‌داشت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برگزار می‌شود.