شناسهٔ خبر: 149711 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان:

۴ شهر استان زنجان دارای محلات ناکارآمد هستند

مهندس توسلیان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت:چهار شهر در استان زنجان دارای محلات ناکارآمد هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،رحیم توسلیان روز چهارشنبه در جلسه پیگیری اجرای سیاست ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله ای و ناکارآمد شهری در محل سالن اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در سطح کشور در قالب نهضت ملی مسکن از سیاست های مهم دولت سیزدهم است. 

وی ابراز کرد: این تعداد واحد مسکونی در قالب حمایتی،بخش خصوصی،خودمالکی و بافت فرسوده می باشد. 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: چهار شهر در استان زنجان دارای محلات ناکارآمد هستند و این محلات در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار قرار دارند و در این میان باید برای توانمند سازی این محلات توجه ویژه شود. 

توسلیان،با بیان اینکه نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری در گرو ارائه بسته‌های تشویقی است،ابراز کرد: اجرای این مهم باعث افزایش اقبال ساکنان این مناطق به احیای واحدهای مسکونی می شود. 

وی  با بیان اینکه توسعه پایدار شهری از اهمیت قابل توجهی برخوردار است،یاد آورشد:  در این راستا اطلاع رسانی مشوق‌های نوسازی و مقاوم سازی مسکن در بافت‌های فرسوده بسیار مهم است و شهرداری های استان در این خصوص باید بسته های تشویقی را به اطلاع مردم برسانند.