شناسهٔ خبر: 149715 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زیرسازی و روکش آسفالت ۵۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان فراهان

خط کشی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان از زیرسازی و روکش آسفالت محورهای این شهرستان به طول ۵۰ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی مهدی فراهانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان اظهار کرد: شهرستان فراهان دارای ۱۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۵ کیلومتر راه فرعی، ۳۴۳ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۳۵ کیلومتر راه شوسه و خاکی است.

وی با اشاره به اقدامات و پروژه های انجام شده در طی هفت ماهه گذشته در سطح راههای شهرستان فراهان افزود: نصب انواع علائم ایمنی، بیش از ۳۵۰ عدد، تعویض و اصلاح شبرنگ‌های تابلوهای اطلاعاتی، تنقیه و پاکسازی دهانه ۵۰ دستگاه پل در محورهای حوزه استحفاظی و نصب و بروزرسانی ۳۰ چراغ چشمک زن بخشی از اقداماتی بوده که در راستای ارتقای ایمنی راه های این شهرستان انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان یادآور شد: خط کشی محورهای مواصلاتی شهرستان فراهان به طول ۸۰ کیلومتر و رنگ آمیزی سرعت کاههای محورهای حوزه استحفاظی به تعداد ۳۰ مورد بخش دیگری از اقداماتی است که در راستای ایمنی راه های شهرستان انجام شده است.

فراهانی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع نقاط حادثه خیز یا مستعد حادثه ادامه داد: رفع نقاط پرتگاهی، اصلاح قوس و ایجاد هره خاکی در سطح حوزه استحفاظی در سه نقطه با حجم عملیات ترانشه برداری و عملیات خاکریزی به میزان هفت هزار متر مکعب در محورهای ارتگل – کلا –واشقان – کودزر-قرمز چشمه در این خصوص صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای افزایش ضریب ایمنی و بخشندگی حاشیه راه‌ها اضافه کرد: احداث شانه راه و شیب شیروانی در محور مجدآباد – قرمز چشمه به طول ۱۸ کیلومتر با حجم عملیات خاکی ۲۵ هزار مترمکعب، تسطیح و ریگلاژ محورهای خاکی شهرستان به طول ۵۰ کیلومتر، پاکسازی حریم راه در سطح محورهای حوزه استحفاظی بطول ۱۵۰ کیلومتر، اجرای شیار لرزاننده عرضی و طولی در محور فرمهین – تفرش و فرمهین- آقازیارت اقداماتی بوده که در هفت ماه اخیر انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان با اشاره به اهمیت نگهداری از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان و ارتقای رویه های آسفالتی، گفت: لکه گیری با آسفالت گرم و سرد در محورهای مواصلاتی شهرستان به میزان ۱۸۰ تن، اجرای روکش آسفالت محور مجدآباد کهنه – واشقان – قرمز چشمه به طول هفت کیلومتر با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، اجرای آسفالت سطحی در محورهای مجدآباد- فشک، شیرین آباد – تلخاب ، شیرین آباد – سلیم آباد و عزیزآباد-جونوش به طول ۴۰ کیلومتر با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال اقداماتی است که در این حوزه صورت گرفته است.

فراهانی همچنین خاطرنشان کرد: اجرای زیرسازی و آسفالت برای ساخت راه روستایی زنگارک - سقرجوقک به طول سه کیلومتر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال، اجرای زیر سازی و آسفالت در محور ماستر–گونه به طول یک کیلومتر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، صیانت از حریم قانونی راهها در سطح حوزه استحفاظی شهرستان ۱۰ مورد، ریزش برداری بر اثر سیل در محور کلا – هفتان به میزان ۳۵۰ مترمکعب، ساخت یک دستگاه  پل در محور عزیزآباد – جونوش با اعتبار پنج میلیارد ریال و.. بخشی از اقداماتی است که در هفت ماه اخیر در راستای خدمت‌رسانی به بهره‌برداران جاده و تسهیل در تردد مردم صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام گرفته شده در حوزه حمل و نقل و تسهیل تردد مسافرین و ارتقای خدمات به آنها گفت: تشکیل تیم مشترک با پلیس راه اراک – فرمهین به منظور کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل، بازدید مستمر از شرکت مسافربری مستقر در شهرستان توسط کارشناسان این اداره، بازدید مستمر از مجتمع‌های خدماتی و رفاهی نیز در این راستا انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آمادگی راهداری در طرح زمستانی گفت: حمل نمک و شن به انبارهای ذخیره سازی به میزان ۷۰۰ تن، آماده سازی و اورهال کردن ماشین آلات به تعداد هفت دستگاه، تهیه آسفالت کیسه ای سرد ۴۰۰ عدد و دپوی ۱۵ عدد لوله پیش ساخته بتنی جهت استفاده در مواقع اضطراری و بحرانی از اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از مسدود شدن راه ها و یخبندان مسیرها در زمستان پیش رو پیش بینی شده است.