شناسهٔ خبر: 149723 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

تونل «سیاه‌طاهر» در ثلاث‌باباجانی تا پایان امسال افتتاح می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: تونل "سیاه طاهر" در مسیر جوانرود - ثلاث‌باباجانی در صورت تأمین اعتبار تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی در سفر به شهرستان ثلاث‌باباجانی و بازدید از پروژه تونل «سیاه‌طاهر»، اظهار کرد: این تونل در کیلومتر ۳۵ محور جوانرود ثلاث‌باباجانی قرار دارد و طول آن ۱۰۸۰ کیلومتر است.

وی عنوان کرد: این پروژه یکی از طرح‌های مهم برای تسهیل رفت و آمد، امنیت تردد، حذف نقاط حادثه‌خیز و کوتاه کردن سفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: این پروژه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تأمین اعتبار و فعالیت سه شیفت تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 

الماسی افزود: تأخیر در پروژه‌های عمرانی معمولاً عمدتا به‌دلیل عدم تحقق مالی رخ می‌دهد اما امید داریم این پروژه با اهتمام مجموعه اجرایی در سطوح مختلف و تأمین مالی در کوتاهترین زمان افتتاح شود.

الماسی با بیان اینکه این پروژه سال ۱۳۹۸ آغاز شده، اظهار کرد: این پروژه در ۳۵ کیلومتری محور جوانرود به ثلاث باباجانی واقع شده و نقش مهمی در ترانزیت محور جوانرود به بازارچه مرزی شیخ صله دارد. 

وی افزود: با افتتاح این پروژه به طول ۱۰۸۰ متر ۱۴ پیچ خطرناک و صعب العبور در این محور حذف می شود. به گفته این مسئول، این محور در زمان بارش تقریباً غیرقابل تردد شده و امکان تردد خودروهای ترانزیتی از آن وجود ندارد که تونل سیاه طاهر این مشکل را مرتفع خواهد کرد.

تونل "سیاه طاهر" در مسیر جوانرود به ثلاث باباجانی واقع شده است و با احداث این تونل مسیر تردد به سمت ثلاث باباجانی ۱.۶ کیلومتر کوتاه‌تر شده که این مسیر با پیچ های خطرناکی همراه است.