شناسهٔ خبر: 149727 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پس از افتتاح فرودگاه سقز

امروز، پرواز رفت وبرگشت «هما» از مهرآباد به سقز انجام شد

ببینید| اولین پرواز از فرودگاه سقز به مقصد تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی برقرار شد پس از افتتاح فرودگاه سقز توسط رئیس جمهور، پرواز رفت وبرگشت مسیر تهران به سقز ، امروز پنج شنبه ۱۸ آبان ماه توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ پس از افتتاح رسمی فرودگاه سقز در ۱۲ آبان ۱۴۰۲، پروازهای برنامه‌ای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به فرودگاه سقز از  امروز ۱۸ آبان ماه آغاز شد.

برقراری این پرواز در راستای تأکید مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی بر گسترش خدمات پروازی و با پیگیری مدیرعامل "هما" و استقبال هموطنان این خطه صورت گرفت.

با توجه به تأمین زیر ساخت های لازم، پرواز تهران به سقز و بالعکس در روزهای پنج شنبه هر هفته انجام خواهد شد. هموطنان برای خرید بلیت این پرواز می توانند به سایت www.iranair.com  مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۶۶۲۱۸۸۸ مرکز فروش تلفنی "هما" ارتباط برقرار کنند.

فرودگاه افتتاح شده مجازی دولت قبل با توجه به نواقص جدی در حوزه ایمنی هوانوردی  قابلیت بهره برداری و انجام پرواز را نداشت و بدون هر گونه پرواز افتتاح شده بود که در دو سال اخیر علاوه بر ساخت و تکمیل برج مراقبت و تجهیز آن، ساخت دیوار حفاظتی ساختمان ترمینال و ساختمان پلیس و دیگر پروژه های زیرساختی و تجهیز تاسیسات در دستور کار قرار گرفت.

در این فرودگاه موانع پروازی شامل دکل های برق وجود داشت که در دو سال اخیر دولت سیزدهم دکل‌های انتقال برق در راستای ایمنی انجام پروازها در محدوده پروازی فرودگاه سقز برچیده شد.
یادآوری می شود با ساخت صرف باند بدون تجهیزات لازم امکان نشست و برخاست فراهم نخواهد بود و در دو سال گذشته با تکمیل زیرساخت و تجهیزات این فرودگاه عملیاتی و در چرخه ارائه خدمات وارد شده است.

پس از افتتاح رسمی فرودگاه سقز در ۱۲ آبان ۱۴۰۲، پروازهای برنامه‌ای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به فرودگاه سقز از ۱۸ آبان ماه آغاز شد.