شناسهٔ خبر: 149739 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار و مسئولان بنادر و دریانوردی مازندران؛

یک کشتی بزرگ کانتینربر یخچالی در دریای خزر به آب انداخته شد

بازدید یک شناور کشتیرانی دریای خزر که با تغییر کاربری و تجهیز به سیستم‌های روز دنیا در کشتی‌سازی صدرا به یک کشتی بزرگ کانتینربر یخچالی تبدیل شده است، طی مراسمی با حضور استاندار و مسئولان بنادر و دریانوردی مازندران به آب انداخته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، یک شناور کشتیرانی دریای خزر که با تغییر کاربری و تجهیز به سیستم‌های روز دنیا در کشتی‌سازی صدرا به یک کشتی بزرگ کانتینربر یخچالی تبدیل شده است، طی مراسمی با حضور استاندار و مسئولان بنادر و دریانوردی مازندران به آب انداخته شد.

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در این مراسم گفت: امروز افتخار داریم که در خدمت شما بزرگواران افتتاح دفترکشتیرانی خزر در مازندران و نتیجه فعالیت های تحول گرایانه شرکت صدرا که در طول یکسال اخیر تحولات خوبی را شاهد بودیم و اتفاقات مهمی رقم خورد را شاهد باشیم و بتوانیم در مسیر توسعه مازندران با ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه دریایی دل مردم را شاد کنیم.

وی افزود: تقارن این‌مراسم و سیاست های راهبردی امور دریایی توسط رهبری را به فال نیک می گیریم و شاکریم که در طول مسیر سیاست های رهبری و نظام‌حرکت می کنیم.

استاندار مازندران گفت: مازندران به دلیل موقعیت، با فعال کردن کریدور شمال جنوب با سه بندر امیرآباد و نوشهر و فریدونکنار و سه فرودگاه ساری، نوشهر و رامسر مهمترین بستر فعالیت های اقتصادی شمال کشور را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه ارسال مرسولات تجاری به کشورهای همسایه و روان سازی فعالیت تجاری باید با قوت انجام شود که محور اصلی بنادر مازندران است‌، بیان کرد: دیپلماسی موفق مازندران با کشورهای همسایه در راستای توسعه اقتصادی مازندران می تواند به قطب تجارت ایران تبدیل شود اگر بستر فراهم و آماده شود.

استاندار مازندران  با بیان اینکه صادرات کالاهای ایرانی به روسیه توسط کشتی­‌های کانتینردار شرکت کشتیرانی دریای خزر، تنها سه روز به طول می‌انجامد، گفت: از امروز صادرات محصولات استان مازندران با کشتی‌های کانتینردار یخچالی در دریای خزر توسعه بیشتری می‌­یابد.

وی ادامه داد: از این پس محموله‌های صادراتی مرکبات با کانتینرهای یخچال‌دار جابه‌جا می‌شوند و نخستین محموله‌­های صادراتی به وسیله این کشتی به مقصد روسیه ارسال خواهند شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه با استانداران کشورهای همسایه توافقاتی انجام شد و حمل و نقل و ترانسفر بین قاره ای با محوریت سه بندر مازندران، خاطرنشان کرد: این مهم‌می تواند تحولات عظیمی ایجاد کند که ۲۴۶ میلیون دلار در سفر اخیر بین روسیه و ایران قرارداد بسته شد و عقد قرارداد بین‌ پایانه محصولات کشاورزی مازندران برای سه فروشگاه غذایی روسیه با ۲۷ هزار شعبه در ۸۵ استان روسیه تاریخ مراودات ما و روسیه را در مسیر جدیدی قرار داد.

استاندار مازندران گفت: حل و فصل مشکلات گمرکی در روسیه در جلسه‌ای با رئیس گمرگ فدراسیون روسیه حل و فصل شد و پذیرفته شد تا در ترخیص کالای غذایی مازندران تسریع شود.

وی یادآور شد: دولت، بسترسازی، حمایت و زیرساخت‌های مورد نظر را مورد توجه داد و باید بخش خصوصی در ادامه راه با قوت وارد شود.

به گفته وی، این استان با چهار کشور هم مرز است و فضای صادرات مرسولات تجاری به کشورهای همسایه و روان سازی فعالیت تجاری باید با قوت انجام شود که محور اصلی بنادر مازندران خواهد بود و خط جدید فعالیت های دریایی ما جامه عمل پوشاندن به سیاست هلی راهبردی رهبری است.

وی گفت: در یکسال گذشته افزایش چشمگیری در صادرات و واردات بنادر مازندران را شاهد بودیم و اگر همت شما مدیران و دستگاه‌های مربوطه و بخش خصوصی نبود و اگر کالایی نبود، نمی شد و تولیدکنندگان مازندران که جهادی کار می کنند کمک کار هستند.

استاندار مازندران اظهار کرد: اگر سه میلیون تولید مرکبات ما در مازندران باشد باید با صادرات پایدار ۲ برابر شود و در بخش برنج هم که در فروش دچار مشکل هستیم با باز کردن صادرات می توانیم برنج‌ مازندران را از نظر کمی و کیفی، توسعه و کیفیت بخشیم.

وی خاطرنشان کرد: تجار مازندران باید ورود کرده و محصولات صادراتی کشور را از طریق بندرامیرآباد، نوشهر و فریدونکنار منتقل شود با توجه به ظرفیت ریلی کشور در بندرامیرآباد باید تحولات بزرگ ایجاد شود.

حسینی پور افزود: سفرهای دریایی دارای جذابیت است و باید بالفعل تبدیل شود و یک کروز دریایی برای سفرهای دریایی در خزر نداریم و باید به روز شویم.

استاندار مازندران در پایان اظهارات خود خواهان همکاری تمامی نهادهای مرتبط با صادرات برای حمل هرچه بهتر محصولات استان از طریق حمل‌ونقل دریایی شد.