شناسهٔ خبر: 149764 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد اعلام کرد؛

خدمت رسانی به بیش از ۲۸ هزار زائر اربعین در ۳ مرز کشور

همایش تجلیل از فعالان اربعین در یزد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: در ایام اربعین سال جاری بالغ‌بر ۲۸ هزار توسط ناوگان حمل‌ونقل استان در محورهای مرزهای سه‌گانه کشور، جهت شرکت در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین، جا به جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد رستگاری در همایش تجلیل از فعالان و خادمان اربعین حسینی در عرصه حمل‌ونقل، اظهار کرد: فرایند خدمت به زائران حسینی در استان یزد در بازه زمانی ۲۷ مرداد ماه تا ۲۰ شهریور ماه سال جاری انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: اولین گام تیم خدمت رسانی به زائرین اربعین در مجموعه راهداری استان، با برگزاری جلسه ای با حضور فعالان عرصه حمل‌ونقل جهت هماهنگی برنامه ها برداشته شد که تاثیر بسزایی نیر در ارتقاء کیفیت خدمت به زائران داشت.

رستگاری ادامه داد: را هداری استان یزد از معدود استان هایی بود که وظیفه پوشش هر سه مرز چزابه، مهران و شلمچه را بر عهده داشت و موفق شد خدمت به ۲۸ هزار زائر را با کمترین نارضایتی و معطلی، به سرانجام برساند.

وی با اشاره به آماده باش بودن کلیه پرسنل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در  مرکز استان و شهرستان ها، خاطرنشان کرد: در مرز چزابه بیش از ۱۶ هزار مسافر در قالب ۵۲۷ سرویس، در مرز مهران شش هزار و ۳۰۰ مسافر در قالب ۲۱۰ سرویس و در مرز شلمچه نیز پنج هزار و ۲۸۰ مسافر در قالب ۱۶۸ سرویس، به وسیله ناوگان حمل‌ونقل استان یزد، جابه‌جا شدند.

این مسئول در رابطه با نحوه فعالیت پرسنل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، ابراز کرد: در مرز چزابه یک اکیپ کامل به طور دائم، در مرز چزابه ۱۰ نفر و در مرز مهران ۱۵ نفر به همراه محمدرضا بشیری معاون حمل‌ونقل اداره کل، مستقر بودند.

رستگاری با تأکید بر اینکه عمده ظرفیت راهداری استان در ایام اربعین معطوف به حوزه حمل‌ونقل بود، اضافه کرد: از مجموع ۲۸ هزار زائری که توسط ناوگان حمل‌ونقل استان پوشش داده شدند، تنها ۵۰۰ رائر به مدت یک روز معطل شدند که این رضایت حداکثری مرهون اهتمام همه جانبه مجموعه ستاد اربعین، پلیس راه استان و همه ارکان و اعضای عرصه حمل‌ونقل از جمله رانندگان و دارندگان اتوبوس و انجمن های صنفی است.