شناسهٔ خبر: 149766 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش پراکنده و کاهش دما در نوار شرقی کشور از اواخر هفته

باران پاییزی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر چهارشنبه در نوار غربی کشور بارش پراکنده و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و طی دو روز آینده در مناطقی از شمال شرق و شرق وزش باد رخ می‌دهد که سبب ایجاد گرد و خاک می‌شود.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در استان‌های گیلان، گلستان و مناطقی از مازندران، بارش باران خواهیم داشت.

نقشینه افزود: گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد و تا سه‌شنبه برای بیشتر مناطق کشورمان جوی پایدار، حاکم است و با توجه به سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی انتظار  می‌رود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: بعدازظهر چهارشنبه در نوار غربی کشور بارش پراکنده و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و طی دو روز آینده در مناطقی از شمال شرق و شرق وزش باد رخ می‌دهد که سبب ایجاد گرد و خاک می‌شود.

وی ادامه داد: امروز و فردا هم دریای خزر مواج خواهد بود.

نقشینه یادآور شد: برای تهران پیش‌بینی می‌کنیم طی چهار روز آینده، غبار محلی شکل بگیرد و بیشینه دمای تهران، امروز و فردا ۲۲ درجه بالای صفر می‌شود و کمینه دمای تهران به ۱۲ درجه خواهد رسید.