شناسهٔ خبر: 149768 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان خبر داد؛

آمادگی ۲۵۰ راهدار خراسان جنوبی در زمان بارش‌ها

محمد فدوی.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از آمادگی ۲۵۰ راهدار به همراه ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات راهداری در زمان بارش‌های پاییزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، محمد فدوی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با توجه به شروع بارش‌های پاییزی و وجود کوهستان و بیابان که در زمان بارش سیلاب در دشت‌ها جاری شده، راهداران با ماشین آلات راهداری آماده هستند تا در صورت لزوم سیلاب به جاده‌ها لطمه نزده و اگر چنین شد سریعا اقدام به ترمیم و مسیرگشایی کنند. 

وی در ادامه تصریح کرد: ۲۵۰ راهدار با ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات راهداری در راهدارخانه‌ها و محل‌هایی که امکان سیلاب وجود دارد حضور داشته و آماده هستند. 

فدوی همچنین از خسارت سیلاب ناشی از بارش‌های اخیر به جاده‌ها و ابنیه فنی اظهار کرد: براساس برآوردهای اولیه، بارندگی چند روز اخیر و جاری شدن روان‌آب و سیلاب ۲۵۲هزار و ۸۷۴ میلیون ریال به راه‌های حوزه استحفاظی استان خسارت وارد کرده است. 

فدوی اعلام کرد: این خسارت‌ها بیشتر در محورهای فرعی و روستایی شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، سربیشه و خوسف بوده که طی بارندگی‌های شدید اخیر و جاری شدن سیل، زیرسازی و ابنیه فنی و دریواسیون (دیوار هدایت آب) در این مسیرها دچار آسیب شده است. 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: با تلاش همکاران راهدار در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و شریانی استان باز است و تردد با رعایت سرعت مطمئنه جریان دارد. 

فدوی خاطر نشان کرد: کاربران جاده‌ای و مسافران برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی محورهای استان می‌توانند در هر ساعت شبانه‌روز با شماره تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند و سایت ۱۴۱ و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ نیز تمامی اطلاعات لازم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.