شناسهٔ خبر: 149769 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن شمال٢:

حمایت از صنایع تولیدی در حمل‌ونقل ریلی اولویت راه‌آهن است

غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال۲ مدیرکل راه‌آهن شمال٢ حمایت از صنایع تولیدی در حمل‌ونقل ریلی را اولویت راه‌آهن دانست و گفت: آماده‌ایم با تمام متقاضیان حمل بار در حوزه استحفاظی خود درباره راهکارهای ممکن جهت انتقال بار از جاده به روی ریل و ارسال آن به مقاصد مختلف تبادل نظر و گفتگو کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال٢ با اسحاق جمال امیدی مدیرعامل شرکت سیمان خزر در خصوص جذب بار و استفاده از ظرفیت ریلی جهت حمل محصولات کارخانه سیمان دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست مدیرکل راه‌آهن شمال٢ به ایراد سخن پرداخت و ضمن برشمردن برخی از مزایای حمل‌ونقل ریلی، اتصال استان گیلان به شبکه سراسری راه‌آهن را موهبتی دانست که باید از آن بهره برد.

ولدی گفت: در این خصوص جلساتی با چندین شرکت‌ و صنایع استان از جمله سیمان دیلمان برگزار شد که نتایج خوبی نیز بدنبال داشت و منجر به حمل آزمایشی سیمان به شلمچه و کشور عراق شد.

وی افزود: حمایت از صنایع تولیدی در حمل‌ونقل ریلی همواره اولویت راه‌آهن بوده و اداره کل راه‌آهن شمال٢ نیز آماده است تا با تمام متقاضیان حمل بار در حوزه استحفاظی خود درباره تسهیلات موجود در بحث سرمایه‌گذاری و یا راهکارهای ممکن جهت انتقال بار از جاده به روی ریل و ارسال آن به مقاصد مختلف تبادل نظر و گفتگو کند.

مدیرعامل سیمان خزر نیز از اراده شرکت جهت پیاده‌سازی یک طرح اقتصادی و کاربردی در زمینه ایجاد بستر مناسب جهت حمل‌ونقل ریلی بار در لوشان سخن گفت و به همراه مدیرکل راه‌آهن شمال٢ از چند مکان پیشنهادی جهت انجام این امر بازدید کردند.

وی خلاصه‌ای از وضعیت فعالیت شرکت بیان کرد و گفت: شرکت سیمان خزر با قابلیت تولید بیش از ١٢ نوع سیمان، قریب به ٨٢ درصد سهم بازار گیلان را به خود اختصاص داده و اکنون در تلاش است تا با عقد قرارداد با کشورهای خارجی، حوزه صادرات محصولاتش را تقویت کند.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن شمال۲، امیدی ادامه داد: سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از ظرفیت ریلی استان و اتصال شرکت به خطوط آهن لوشان ضمن تسهیل جابه‌جایی بار در داخل و خارج استان، می‌تواند منجربه شکوفایی منطقه شود.