شناسهٔ خبر: 149798 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد؛

۴ نقطه حادثه‌خیز محور ارومیه - سلماس اصلاح شد

864305d9-feb4-4142-b96e-ab2b19fd509d.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اصلاح ۴ نقطه حادثه خیز در محور ارومیه -سلماس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، حبیب خوش فطرت، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار بالای فوتی‌ها و مصدومین ناشی از تصادفات در نقاط حادثه‌خیز جاده‌های مواصلاتی استان گفت: محور ارومیه سلماس یکی از محورهای پرتردد استان محسوب می‌شود که در کریدور جنوب به شمال قرار دارد و در این محور ۴ نقطه حادثه خیز اصلاح شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: کل مسیر این کریدور در استان به صورت بزرگراه اجرا شده و یا در حال تعریض به صورت چهار خطی است.

وی در ادامه با توجه به اینکه یک قسمت از محور ارومیه به سلماس تعریض نشده است، خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای تعریض ۲۷ کیلومتر از این مسیر انجام شده است.

خوش فطرت، در ادامه با اشاره به ۴ نقطه پر تصادف، مسیر ارومیه-سلماس، اذعان کرد: ۲ مورد از این نقاط حادثه خیز به صورت کامل اصلاح شده و از ٢ مورد باقیمانده یکی در حال اصلاح و دیگری با تابلوها به صورت کامل آشکارسازی شده است.

وی در خصوص نصب نیوجرسی در ٢٧ کیلومتر از محور گفت: عرض ١۴ متری، از دلایل کم عرض بودن جاده به حساب می‌آید و امکان نصب جدا کننده نیوجرسی، از سه راهی قوشچی به سمت سلماس را غیرممکن کرده است که در آینده نزدیک پس از تعریض این اقدام انجام خواهد شد و مقرر شده طول این مسیر در تقسیم بندی‌های ۳ کیلومتری، به صورت ۴ متری تعریض شود تا نصب نیوجرسی امکان‌پذیر باشد.

خوش فطرت افزود: حدود ۲۷ میلیارد تومان مجوز برگزاری مناقصه برای تعریض جاده و نصب نیوجرسی دریافت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نیوجرسی‌ها از سمت ارومیه نصب شده است ،گفت: ۲ کیلومتر از سمت ارومیه در دستور کار ما قرار داشت که نیوجرسی‌ها کار گذاشته و تعریض به صورت امانی انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به روشنایی محور ارومیه-سلماس خاطرنشان کرد: ۱۰ کیلومتر از سمت سلماس به طور کامل روشن شده، و ۱۰ کیلومتر هم در حال اصلاح است، در مجموع برای روشنایی این محور اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد اختصاص داده شده است.

وی افزود: مشکل سه راهی آبگرم که یکی از نقاط حادثه‌خیز بود با احداث زیرگذر در حال اصلاح است.