شناسهٔ خبر: 149815 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

اصلاح ۷۱۰ نقطه پرحادثه‌ در سال ۱۴۰۳

. وزیر راه و شهرسازی بر اصلاح ۷۱۰ نقطه حادثه‌خیز در سال ۱۴۰۳، با همکاری استان‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست ۱۳۲ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با اشاره به وجود ۸۸۷ نقطه پرحادثه‌ در کشور اظهار کرد: تا کنون ۱۶۰ نقطه از این تعداد برطرف شده و ۷۱۰ نقطه باقی مانده است که باید با همکاری استان‌ها در سال ۱۴۰۳ اصلاح و برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین تامین منابع مورد نیاز برای رفع نقاط پرحادثه‌ و اجرای سایر اقدامات و برنامه‌ها به منظور کاهش تصادفات و سوانح رانندگی را از دیگر مسائل مهمی دانست که باید پیگیری و محقق شود.

بذرپاش با اشاره به لزوم تامین تجهیزات مورد نیاز در راستای کاهش تصادفات اظهار کرد: در این زمینه قوانین و مقررات مورد نیاز برای تامین منابع و تجهیزات و رفع موانع اختصاص بودجه پیگیری خواهد شد.

وی افزود: جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور همه دستگاه‌ها و نهادهای عضو و مشارکت پررنگ استان‌ها هر دو هفته یک بار برگزار شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: استان‌ها نیز مسائل مرتبط با اصلاح نقاط پرحادثه‌ و کاهش و رفع عوامل تصادفات و سوانح رانندگی را با جدیت پیگیری کنند.

نشست صد و سی و دومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور صبح امروز شنبه ۲۰ آبان ماه به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا و نمایندگان سایر دستگاه‌ها به منظور بررسی رفع نقاط پرحادثه‌ کشور و اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری از جمله برنامه ملی کاهش سوانح و حوادث رانندگی(‌برنامه نجات) در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.