شناسهٔ خبر: 149824 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری انجام شد؛

رسیدگی به پرونده تخلف ۳۰۵ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر خوزستان

راهداری خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از رسیدگی به پرونده تخلف ۳۰۵ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر استان در ماه های گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون تخلف ۲۶۰ شرکت حمل و نقل کالا ۴۵ شرکت مسافری استان مورد بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: در بخش شرکت‌های حمل و نقل کالا، برای ۴۰ شرکت حکم تعطیلی صادر شد و ۱۸۰ شرکت مشمول پرداخت جریمه نقدی و ۲۰ شرکت تذکر کتبی دریافت کردند؛ همچنین ۲۰ شرکت نیز تبرئه و ملزم به رعایت ضوابط شدند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: در حوزه شرکت‌های حمل و نقل مسافربری نیز ۵ شرکت تذکر کتبی دریافت کردند و ۲۰ شرکت مشمول جریمه نقدی و ۲۰ شرکت نیز تبرئه شدند. 

جولانژاد عمده تخلف شرکت‌ها راعدم پرداخت کرایه رانندگان عنوان کرد و گفت: بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۷۸، رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل جاده‌ای در خصوص‌عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و هم چنین به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکت‌ها و موسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب ۱۳۸۱ به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و باتوجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدامات لازم انجام می‌شود.