شناسهٔ خبر: 149832 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از یک میلیون ۲۷۶ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی لرستان

مسافر رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در هفت ماهه سال جاری بیش از یک میلیون ۲۷۶ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی لرستان جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، مصطفی سمساریان رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری  تا پایان مهرماه، تعداد یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۸۶۵ نفر در قالب ۱۵۲ هزار و ۵۵۶ سفر از خدمات حمل و نقل برون شهری استان لرستان بهره‌مند شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک میلیون ۱۵۴ هزار و ۷۱۲ مسافر معادل ۱۱ درصد در تعداد مسافر افزایش مشاهده می‌شود. 

وی ادامه داد: این تعداد مسافر با ۱۵۲ هزار و ۵۵۶ سفر انجام شده، که نسبت به مدت مشابه سال قبل با  ۱۵۱ هزار و ۳۲۸ مسافر یک درصد افزایش داشته است. 

رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: در این مدت ۶۰۲ هزار و ۳۶۹ مسافر توسط ناوگان اتوبوسی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش، ۳۲۷هزار و ۲۲۵ مسافر از طریق مینی بوس ۵۸ درصد افزایش  و ۳۴۷ هزار نفر و ۲۷۱ مسافر از طریق سواری جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشته است. 

سمساریان به تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی و رانندگان استان در حوزه مسافر اشاره کرد و افزود: ۱۶۳ دستگاه اتوبوس، ۵۷۳ دستگاه مینی‌بوس، ۷۶۲ دستگاه سواری و ۲هزار و ۲۶۲ راننده وظیفه خدمات‌رسانی و جابجایی مسافر را برعهده دارند. 

وی با بیان اینکه در این مدت ۶۳۴ مورد پاسخگویی به مراجعین در خصوص مسائل حمل‌ونقل مسافر انجام شده است، افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.