شناسهٔ خبر: 149839 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

بهره برداری از ۱۱ سامانه دوربین نظارتی جدید در محورهای استان هرمزگان در ۷ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲

بهره برداری از ۱۱ سامانه دوربین نظارتی جدید در محورهای استان هرمزگان در ۷ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان از نصب سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند جدید در سراسر استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد خزایی رئیس مرکز مدیریت راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان اظهار کرد: به‌منظور افزایش پوشش تصویری محورهای شریانی استان دوربین‌های نظارت تصویری جدید نصب شده است. 

وی افزود: استان هرمزگان در حال حاضر ۲۳ سامانه دوربین نظارتی، ۷۹ سامانه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور، ۲ سامانه توزین در حال حرکت و ۹۳ سامانه تردد شمار دارد و در برنامه‌های آتی مقررشده است تعداد ۱۰ سامانه ثبت تخلفات عبور ومرور در محور بندرلنگه_پارسیان، و ۱ سامانه توزین در حال حرکت در محور بندرعباس_حاجی آباد و ۲۳ سامانه دوربین نظارتی در محورهای استان نصب و راه اندازی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال شود. 

لازم به توضیح است سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور استان امکان ثبت سرعت متوسط را دارند. 

خزایی تصریح کرد: ۲ سامانه توزین در حال حرکت با قابلیت ثبت تخلفات سرعت و اضافه بار در محورهای میناب- بندرعباس محدوده پلیس‌راه باغو و یک سامانه نیز در محور بندرعباس _حاجی‌آباد محدوده پلیس راه گهکم در حال حاضر فعالیت می‌کند. 

خزایی از خصوصیات دستگاه‌های ترددشمار عنوان کرد و گفت: از سامانه تردد شمار در محورها خصوصا محورهای ورودی و خروجی استان در حال حاضر استفاده‌های متنوع از قبیل رصد وضعیت ترافیک، تحلیل سرعت، تحلیل‌های زمان اوج ترافیک انجام می‌پذیرد. محمد خزایی رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان همچنین از نصب و راه‌اندازی سامانه‌های جدید عکس‌برداری ثابت در محورهای استان خبر داد و گفت: این سامانه‌ها در حال مطالعه جهت راه‌اندازی است.