شناسهٔ خبر: 149882 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن از بندر شهید رجایی بازدید کرد

بازدید نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن(جترو) در راس یک هیات تجاری سه نفره از ظرفیت‌های کانتینری بندر شهید رجایی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، تاکاهاشی، نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن(جترو) در تاشکند که روز گذشته ۲۰ آبان با هدف بررسی ظرفیت‌های شبکه حمل و نقل ترکیبی و ترانزیت بین‌المللی استان در مسیر کریدور شمال- جنوب به بندرعباس سفر کرده بود، از بندر شهید رجایی بازدید و با ظرفیت‌ها و تشریفات گمرکی و بندری در این منطقه ویژه اقتصادی آشنا شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در نشستی با تاکاهاشی به بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر شهید رجایی پرداخت و افزود: این بندر در حال حاضر دارای ۴۵ اسکله است که از این تعداد پنج اسکله آن نفتی است.

حسین عباس‌نژاد، ظرفیت سالانه بندر شهید رجایی را ۱۴۰ میلیون تن و ظرفیت کانتینری آن را ۶.۵ ملییون TEU اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ترانزیت از آسیای میانه به بنادر جنوبی خلیج‌فارس به صورت غیرمنظم درحال انجام است.

بنا بر این گزارش، نماینده سازمان تجارت خارجی ژاپن(جترو) در تاشکند نیز در تشریح فعالیت‌های سازمان تجارت خارجی ژاپن(جترو) گفت: تمرکز اصلی این سازمان برگسترش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ژاپن و کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط برای به حداکثر رساندن توان صادرات جهانی آنها است.  

تاکاهاشی با بیان اینکه درحال حاضر جترو با ۵۵ کشور فعالیت تجاری دارد، از بندرعباس به عنوان یک ظرفیت مهم تجاری برای تعاملات اقتصادی با این این سازمان دانست.

 وی از بندرعباس به عنوان نزدیک‌ترین و کم‎هزینه‌ترین مسیر برای فعالیت‌های تجاری برای سازمان تجارت خارجی ژاپن(جترو) در تاشکند نام برد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در ایران باز بوده، توجه ما به توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری با بندر شهید رجایی بیشتر شده است.