شناسهٔ خبر: 149884 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد؛

اختصاص ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی محور بجنورد- گلستان

مدیریت بحران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از اختصاص ۸۵ میلیارد تومان اعتبار به صورت علی الحساب برای مرمت، بهسازی و احداث دیواره‌های ساحلی محور بجنورد - گلستان در بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران از خسارت سیلاب در این محور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: طی بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران از خسارت سیلاب در محور بجنورد - گلستان، ۸۵ میلیارد تومان اعتبار به صورت علی الحساب برای مرمت، بهسازی و احداث دیواره‌های ساحلی این محور اختصاص یافت. 

وی گزارشی از آمادگی این اداره کل در زمان اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی و اقدامات انجام شده قبل و پس از وقوع سیلاب در این مسیر ارائه کرد و گفت: ۵ دستگاه بولدوزر، ۳ دستگاه بیل مکانیکی و ۳ دستگاه لودر، ۱۵ دستگاه کامیون و ۲ دستگاه گریدر در حال فعالیت هستند و از ظرفیت دیگر دستگاه‌های اجرایی برای سرعت بخشیدن به عملیات راهسازی و بازگشایی مسیر استفاده می‌شود. 

حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی هم به تخریب ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر از محور چمن بید-جنگل گلستان در اثر وقوع سیلاب اشاره و اظهار کرد: با توجه به نفوذ رطوبت سیل به زیر جاده و لزوم تعمیر اساسی جاده  امیدواریم با تخصیص اعتبار مورد نیاز بتوانیم مسیری ایمن احداث کنیم. 

نامی رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: این محور اهمیت زیادی دارد و هزینه لازم از بودجه بحران تامین می‌شود که هر چه زودتر با استحکام بیشتر احداث شود تا در سیلاب‌های بعدی دچار آسیب نشود. 

وی با تاکید بر این که کشور در آینده با مخاطرات بیشتری مواجه خواهد بود افزود: سیلاب و زلزله، مهمترین مخاطرات هستند و مهمترین راه پیشگیری از مخاطره سیلاب، آبخیزداری است.