شناسهٔ خبر: 149892 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

آغاز بارندگی‌ها در نوار غربی کشور از روز چهارشنبه

باران پاییزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام پایداری و سکون نسبی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از امروز تا روز سه‌شنبه گفت: از روز چهارشنبه بارش‌ها در نوار غربی کشور آغاز می‌شود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی و آب و هوای امروز یکشنبه ۲۱ آبان و روزهای آتی را توضیح داد و گفت: از امروز تا روز سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود که با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا، غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از روز چهارشنبه بارش‌ها در نوار غربی کشور آغاز می‌شود و پنجشنبه علاوه بر این مناطق، در جنوب غرب استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و مناطقی از جنوب کشور رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

به گفته گودرزی، روز پنجشنبه در جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشورمان وزش بادهای شدید رخ می‌دهد که می‌تواند در برخی مناطق همراه با گردوخاک باشد.

وی افزود: استان‌های ساحلی دریای خزر از امروز تا روز چهارشنبه افزایش دما را تجربه می‌کنند و در ارتفاعات وزش بادهای گرم و به نسبت شدید رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی گفت: تهران امروز غبار محلی و به تدریج افزایش ابر دارد و بیشینه دما به ۲۱ درجه بالای صفر می‌رسد

گودرزی تاکید کرد: شاخص کیفیت هوای پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم است و این شرایط تا دو روز آتی ادامه خواهد داشت.