شناسهٔ خبر: 149912 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در هفت ماه نخست امسال ثبت شد؛

ترانزیت کالا از پایانه مرزی میلک در استان سیستان و بلوچستان ۷۷ درصد رشد داشت

س و ب - پایانه مرزی میلک.JPG مدیر پایانه مرزی میلک از ترانزیت ۲۶۳ هزار و ۵۴۵ تن کالا توسط ۱۱ هزار و ۵۱۶ دستگاه کامیون از طریق پایانه مرزی میلک خبر داد و گفت: ترانزیت کالا از این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۷ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مصطفی ضیایی مدیر پایانه مرزی میلک از رشد ۷۷ درصدی ترانزیت کالا از طریق پایانه مرزی میلک خبر داد و گفت: به میزان ۲۶۳ هزار و ۵۴۵ تن کالا توسط ۱۱ هزار و ۵۱۶ کامیون از پایانه مرزی میلک جابه جا شده است که این میزان ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۷ درصد رشد داشته است. 

مدیر پایانه مرزی میلک ادامه داد: بیش از ۴۰۰ هزار تن کالا طی این مدت از طریق این پایانه مرزی جابه جا شده است. 

وی افزود: از مجموع کالاهای جابجا شده از طریق پایانه مرزی میلک، ۱۴۰ هزار ۴۶۲ تن صادرات، ۶هزار و ۷۸۷ تن ترانزیت ورودی و ۲۵۶ هزار و ۷۵۸ تن به ترانزیت خروجی اختصاص داشته است. 

مدیر پایانه مرزی میلک تصریح کرد: تردد روزانه به طور متوسط بیش از ۱۵۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میلک است. 

ضیایی یادآورشد: تثبیت و تداوم رشد ترانزیت در سال جاری با تلاش‌های صورت گرفته از سوی تمامی دستگاه‌ها و نهادهای موثر صورت گرفته و امیدواریم این روند رو به رشد ترانزیت از پایانه مرزی میلک در ماه‌های آتی با رشد بیشتری ادامه پیدا کند. 

شایان ذکر است پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان هیرمند و در جوار رودخانه مرزی و نزدیک شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد.