شناسهٔ خبر: 149941 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف افزایش ضریب ایمنی انجام شد؛

آغاز اجرای عملیات دوربرگردان قلعه کش شهرستان آمل

مازندران رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آمل از آغاز اجرای عملیات احداث دوربرگردان استاندارد محور آمل به بابل محدوده قلعه کش با اعتباری بالغ بر ۷میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، جلیل محمدزاده اظهار کرد: دوربرگردان قلعه کش شهرستان آمل از پروژه‌های اولویت داری بوده که به تصویب کمیسیون ایمنی راه‌های استان رسید. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمل خاطرنشان کرد: تبدیل بریدگی‌ها در جاده‌ها به دوربرگردان‌های استاندارد راهکاری مناسب برای کاهش نقاط پرحادثه در جاده‌های استان است. 

وی با اشاره به شرایط بومی منطقه و قرارگیری روستاها و مراکز جمعیتی و کشتزارها در حاشیه راه‌ها تصریح کرد: وجود شهرها و روستاهای متعدد در امتداد جاده‌های بین شهری عاملی است که، بنا به ضرورت، باعث ایجاد سرعت گیرها، تقاطع‌ها و بریدگی‌های متعددی در طول جاده‌های استان می‌شود که استاندارد نبودن این بریدگی‌ها و تقاطع‌های جاده‌ای درصد ایمنی مسیر را کاهش می‌دهد. 

محمدزاده با تأکید بر لزوم ساماندهی جاده‌های شهرستان ابراز امیدواری کرد؛ با پیگیری مسوولان، اعتبارات مالی مورد نیاز جهت احداث دوربرگردان‌ها و تقاطع‌های ایمن در سطح جاده‌های شهرستان، تأمین شود. 

وی ادامه داد: فراهم آوردن ایمنی لازم در جاده‌ها نوعی سرمایه‌گذاری است که برای پیشگیری از وقوع سوانح و حفظ سلامت مردم انجام می‌شود. 

وی ابراز امیدواری کرد این پروژه مهم و ضروری تا اواخر سال جاری به بهره برداری برسد.