شناسهٔ خبر: 149972 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نشست هم‌اندیشی سازمان راهداری و ستاد اقامه نماز تاکید شد؛

آموزش حرفه‌ای راهبران رسانه‌های سفری در حوزه حمل و نقل جاده‌ای دنبال می‌شود

نشست نشست هم‌اندیشی بین سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای و ستاد اقامه نماز کشور در خصوص محتوا و کیفیت برگزاری دوره‌های آموزشی راهبران رسانه‌های سفری در زمینه فریضه نورانی نماز برگزار شد و بر آموزش حرفه‌ای راهبران رسانه‌های سفری در حوزه حمل و نقل جاده‌ای تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نشست هم‌اندیشی بین سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای و ستاد اقامه نماز کشور در خصوص محتوا و کیفیت برگزاری دوره‌های آموزشی راهبران رسانه‌های سفری در زمینه فریضه نورانی نماز برگزار شد و در این مورد گفتگو و تبادل‌نظر شد.

مهران قربانی مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور مطالعات راهبردی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش رانندگان در جنبه‌های مختلف، این آموزش‌ها را در ایمنی و آرامش سفرهای جاده‌ای و راحتی سفر مسافران موثر برشمرد.

وی با بیان این مطلب که آموزش رانندگان طبق سرفصل‌های مصوب و استاندارد سازمان فنی و حرفه‌ای در دستور کار این سازمان قرار دارد، با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد اقامه نماز کشور در راستای ترویج فریضه نماز، برنامه‌ریزی برای ارائه محتوای موثر و در دسترس که زمینه اقامه نماز مسافران در سفرهای جاده‌ای را به دنبال داشته باشد مورد تاکید قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری مشاور ریاست سازمان در امور فرهنگی و اجتماعی نیز موضوع فراهم ساختن تسهیلات لازم برای اقامه نماز در سفرهای جاده‌ای را از برنامه‌های این سازمان و از دغدغه‌های ریاست سازمان ذکر کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی امکان تعیین حد ترخص و مسافت شرعی در سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: این قابلیت با استقبال کاربران جاده‌ای مواجه شده است و امیدواریم در جهت اقامه فریضه نورانی نماز این اقدام موثر و مقبول باشد.

منصور سرگزی معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور نیز سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای را در زمره سازمان‌های پیشرو در زمینه اقامه نماز عنوان کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی امکان حد ترخص و مسافت شرعی، این اقدام را نو و ابتکاری توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود سایر دستگاه‌ها نیز متناسب با نوع مخاطبان خود الگوسازی کنند.

بر مبنای این گزارش در این نشست دو پیشنهاد مورد توافق طرفین قرار گرفت و مقرر شد آشنایی رانندگان تلاشگر با معارف نماز و اقامه نماز در سفر با توجه به رعایت منشور حقوق مسافر در قالب دوره های آموزش حرفه ای سازمان آموزش فنی و حرفه ای در دستور کار قرار گیرد، همچنین اجرای طرح سفیران نماز با مشارکت مدیران شرکت های مسافری و رانندگان داوطلب با هدف توجه بخشی به موضوع اقامه نماز و ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی نماز در سفرهای جاده ای و بین شهری مورد توافق قرار گرفت.

در این نشست رئیس مرکز مدیریت راه های کشور، مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافر، رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان، مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان، مدیر مرکز تخصصی نماز قم و رئیس اداره آموزش ستاد اقامه نماز کشور نیز حضور داشتند.