شناسهٔ خبر: 150008 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خسارت سیلاب اخیر گلستان ۸۷۵ میلیارد ریال برآورد شد

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: بر اثر سیلی که سه شنبه شب هفته گذشته در شهرستان‌های شرق استان بوقوع پیوست، ۸۷۵ میلیارد ریال بر جسم، شانه، پل و آبرو راههای اصلی و روستایی این مناطق خسارت وارد آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: براثر این سیلاب در مجموع ۳ کیلومتر و ۳۵۰ متر از جسم راه، ۴۵ کیلومتر و ۳۰۰ متر از شانه راه، تعداد ۲  پل اصلی و ۳۲ پل و آبرو در راههای روستایی مرتبط با شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، آزادشهر، رامیان، گنبد و کلاله خسارت دیدند. 

به گفته وی، پس از فروکش کردن سیلاب و پاکسازی‌های اولیه توسط راهداران، مقام عالی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این مناطق حضور یافتند و برای سازه‌های فنی تخریب شده به خصوص در پل علی برده شهرستان گالیکش دستور تسریع بازسازی‌ها و اقدامات فنی و کارشناسی دادند. 

مصدقی ادامه داد: براثر سیلاب برخی مسیرهای اصلی از جمله محور گرگان به سمت بجنورد از سمت خراسان شمالی مسدود شده که همچنان ادامه دارد و تا اطلاع ثانوی محور جایگزین محور خوش ییلاق-شاهرود تعیین شده است.