شناسهٔ خبر: 150022 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل ۱۶۸۹ پرونده و شناسایی حدود ۲۵ هکتار از اراضی دولتی در خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی رییس اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای آیین نامه بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در استان خراسان رضوی، ۱۶۸۹ پرونده تشکیل شد که این تعداد پرونده حدودا بالغ بر ۲۵هکتار زمین را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، حسین ناطق رییس اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در خصوص اراضی تصرفی به همت همکاران معاونت املاک و حقوقی و ادارات تابعه شهرستان ها، آندسته از اراضی مسکونی که در مالکیت دولت و قبل از تاریخ یکم فروردین ۱۳۹۴ بر اساس طرح های مصوب شهری بنای احداثی و یا در حال بهره برداری بودند، ۱۶۸۹ پرونده تا پایان سال ۱۴۰۱ (زمان پایان آیین نامه مذکور) در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تشکیل که پروندهای مذکور در مرحله واگذاری، تایید هیات نمایندگی استان، کارشناسی و ابلاغ وجه است.

رییس اداره واگذاری استان اظهار کرد: بیشترین تعداد آمار تشکیل پرونده ها مربوط به شهرهای سبزوار، تایباد، قوچان و مشهد است.

ناطق در ادامه گفت: با توجه به دستور العمل اجرایی بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲، با هدف تعیین، ساماندهی و تثبیت اراضی تحت تملک راه و شهرسازی در سکونتگاه های غیر رسمی، آندسته از افرادی که در اجرای این آیین نامه از اراضی مسکونی متعلق به دولت در سکونتگاه های غیر رسمی قبل از تاریخ یکم فروردین ۱۳۹۴ بر اساس طرح های مصوب شهری اقدام به بنای احداثی و یا در حال بهره برداری بوده می توانند به ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها و در مشهد به اداره کل راه و شهرسازی (اداره واگذاری) جهت بهره مندی از دستورالعمل فوق جهت تشکیل پرونده مراجعه کنند.

گفتنی است متقاضیان در خصوص سایر اراضی از جمله تجاری و خدماتی می توانند با ارایه درخواست و مراجعه به ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها در سطح استان و اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در مشهد تقاضای خود را ثبت و به نرخ کارشناسی روز اراضی را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: دوره های آموزشی ویژه کارکنان در عناوین مختلف و طی سال به منظور ارتقای آگاهی و به روز رسانی اطلاعات آنان برگزار می شود.