شناسهٔ خبر: 150034 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر اعلام کرد؛

جابه‌جایی حدود ۱۴۸ هزار مسافر از شهرستان مشگین شهر

مسافر رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر گفت: حدود ۱۴۸ هزار نفر مسافر در ۷ ماهه گذشته از این شهرستان به مقاصد مختلف جابه‌جا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  اردبیل، رضا فرج‌پور رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در بازدید از شرکت‌های مسافربری شهرستان مشگین شهر با بیان اینکه در مدت یاد شده ۷۸ هزار تن کالا نیز توسط ۶ شرکت حمل ونقل کالا از این شهرستان جابه‌جا شده گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰ درصدی را در جابه‌جایی کالاشاهد هستیم. 

وی  حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با فعالیت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی تاکنون جهت جلوگیری از تجاوز به حریم ۱۲۵ مورد اخطار کتبی  به متخلفان ابلاغ، از ۲۸ مورد تجاوز به حریم راه جلوگیری، ۸ عدد تابلو و بنر غیر مجاز  برچیده شده، ۹ مورد  ساخت وساز غیرمجاز با حکم  قضایی تخریب و ۱۰۰ مورد مجوز و استعلام ساخت و ساز نیز صادر شده است. 

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: در ۷ ماهه گذشته جهت ارتقای ایمنی راه‌ها لکه گیری محورهای مواصلاتی این شهرستان با استفاده از ۳ هزار و ۷۰ تن آسفالت سرد و گرم و همچنین اجرای ۴۲ هزار متر مربع قشر رگلاژی و لکه گیری هندسی در محور مغان انجم شده و در مدت یاد شده راهداران راه ۱۷۵ روستا را به طول ۶۸۵ کیلومتر رفع مسدودیت و بازگشایی کرده اند. 

فرج‌پور از تسطیح و رگلاژ بیش از هزار کیلومتر از حریم راه اصلی و جاده شنی شهرستان مشگین شهر خبر داد و خاطرنشان شد: در ۷ ماه گذشته بیش از هزار کیلومتر از کانال‌های طرفین راه توسط راهداران اصلاح و بازسازی شده است. 

وی در مدت یاد شده  به اصلاح ۴۰۰کیلومتر از افتادگی شانه راه در شهرستان مشگین شهر اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۸ هزار متر مکعب عملیات شن ریزی در راه‌های شنی و شانه راه‌ها انجام و همچنین جهت جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه در پرتگاه‌ها ۵۰۰ متر مکعب دپو مصالح ایجاد شده است. 

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر بازگشایی ۹۸عدد از آبچکان پل‌ها و پاکسازی قرنیز پل‌ها، رنگ‌آمیزی ۱۲۰۰ متراز سرعت کاه‌ها، نصب ۲۹۵ عدد تابلوهای ایمنی، تعمیر و ترفیع ۴۵۰ شاخه گاردریل، شستشوی ۱۵۰۰ عدد علائم راهنمایی و رانندگی، نگهداری  ۷۵عدد چراغهای چشمک زن و روشنایی و تهیه و نصب ۱۲ عدد چراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۷ ماهه گذشته برشمرد. 

فرج‌پور با اشاره به اینکه در مدت یاد شده بیش از ۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان بهسازی و زیرسازی شده گفت: همچنین ۶۳ کیلومتر عملیات پخش آسفالت و لکه گیری  در (محور پارس آباد مشیران، قوتورسویی، خرم آباد، جاده موئیل، داشبلاغ، جاده قدیم، بزرگراه و در محورقوشه) انجام شده است. 

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان مشگین شهر مسئولیت نگهداری از  ۱۳۱۸کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد، افزود: از این مقدار ۴۸.۴کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴.۵راه اصلی، ۱۰۷.۴ راه فرعی، ۵۲۷کیلومتر راه آسفالته روستائی، ۲۱۵.۷راه شوسه، ۲۸۴.۷راه خاکی است.