شناسهٔ خبر: 150092 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی ۳۱۵ ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های البرز

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان شناسایی شده است که از این تعداد ۲۱۸ سازه تخریب ۷۷ مورد نیز در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، علی زندی‌فر اظهار کرد: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه یکی از عوامل تاثیرگذار در بروز سوانح و تصادفات رانندگی است.

وی افزود: باتوجه به اهمیت این موضوع در بروز سوانح رانندگی، گشت‌های راهداری به صورت مداوم نظارت و رصد جاده ها را انجام می دهند و در صورت مشاهده یا گزارش ساخت و سازهای غیرمجاز، این اداره کل با اخذ حکم قضایی از مراجع ذیربط با جدیت نسبت به اعمال قوانین مربوطه اقدام می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه این اداره‌کل ضمن تعامل با کلیه ادارات و دستگاه های دولتی ذیربط با جدیت با هرگونه قانون‌گریزی و قانون‌شکنی مقابله می‌کند، گفت: تصرفات و ساخت و سازهای غیرمجاز درهر مرحله‌ای که باشند پس از اخذ حکم قضایی اقدامات قانونی آن جهت تخریب انجام می‌شود.

زندی‌فر در ادامه توضیح داد: از ابتدای سال تا کنون ۳۱۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های استان شامل احداث دیوار، ساختمان، تاسیسات، فنس کشی و ... شناسایی شده است که از این تعداد ۲۱۸  مورد تخریب و ۷۷ سازه نیز در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: از شهروندان و کاربران جاده ای تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز مراتب را از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.