شناسهٔ خبر: 150093 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توزیع کلاه ایمنی رایگان به راکبان موتورسیکلت در شهرستان‌های استان سمنان

اهدا کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت سوار در شهرستان ملارد رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از توزیع بیش از ۵۰۰ کلاه ایمنی بین راکبان موتور سیکلت سوار در شهرستانهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی رجایی فرد رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: در قالب طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت ۵۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران شهرستان‌های استان اهدا شد. 

وی از راکبین موتورسیکلت سوار به عنوان آسیب‌پذیرترین افراد در تصادفات رانندگی نام برد و اظهار کرد: با توجه به تصادفات جرحی و فوتی بالا در بحث موتورسیکلت سواران، طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت  هر سال در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی بین آنان اجرا می‌شود. 

رجایی فرد  اظهار کرد: استفاده نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت شده و گاهی اوقات درمان آن هزینه‌های بسیار زیادی را برای خانواده‌ها به همراه دارد که فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن و توزیع کلاه ایمنی و استفاده از آن می‌تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگیری کند. 

وی همچنین اضافه کرد: در راستای اجرای طرح ایمن‌سازی ادوات کشاورزی بیش از ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات کشاورزی با نصب شبرنگ آشکارسازی شد. 

 رئیس اداره ایمنی  و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در پایان گفت: امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی در آینده شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در این بخش باشیم.