شناسهٔ خبر: 150108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز اجرای عملیات خط کشی در محورهای مواصلاتی استان سمنان

photo_2023-11-12_09-16-24.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از آغاز عملیات اجرای خط کشی با اولویت محورهای سردسیر استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید صداقت معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: با هدف ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی استان، اجرای  عملیات خط کشی در قالب خطوط سرد ترافیکی  با اولویت محورهای سردسیر به منظور تجدید و احیای خط کشی‌های قدیمی و همچنین آشکارسازی نقاط پرحادثه آغاز شد. 

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول اجرای این طرح در ۹۰۰ کیلومتر از راه‌های استان انجام می‌گیرد، افزود: خط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، موجب افزایش ایمنی تردد، دید کافی در شب و کاهش میزان سوانح رانندگی می‌شود. 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه گفت: خط کشی راه‌ها به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند که در این راستا با هدف  افزایش ایمنی، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی انجام می‌گیرد.  

 صداقت در پایان گفت: از تمامی هم استانی‌های عزیر تقاضا می‌گردد هر گونه نواقص جاده‌ای را از طریق  سامانه ارتباطی۱۴۱  به اداره کل اعلام کنند.