شناسهٔ خبر: 150118 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم قاینات و زیرکوه:

تلاش وزیر راه و شهرسازی برای رفع محرومیت از چهره خراسان جنوبی

مجلس شورای اسلامی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تلاش وزیر راه و شهرسازی برای رفع محرومیت از چهره خراسان جنوبی از تلاش وزارتخانه راه و شهرسازی برای ارتقای راه‌ها و حمل و نقل هوایی و ریلی درخراسان جنوبی خبر داد.

سلمان اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص عملکرد وزارتخانه، گفت: تسریع  در ساخت خطوط ریلی در استان خراسان جنوبی که پیش‌تر فاقد خطوط ریلی بوده است در دوران مدیریتی آقای بذرپاش کار بزرگی است که قابل تقدیر است. در سفر رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در ماه‌های گذشته به استان، عملیات اجرایی خط ریلی مشهد-قاین-بیرجند-زاهدان آغاز شد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه ادامه داد: محور قاین-بیرجند نیز از جمله محورهای پرخطر بود که تلفات جانی فراوانی داشت. هم‌اکنون این محور به طول ۱۰۰ کیلومتر با سرعت در حال دوبانده شدن است و امیدواریم تا اواخر خرداد سال آتی ( ۱۴۰۳) به بهره‌برداری برسد.

اسحاقی توضیح داد: راه‌های روستایی و پروازها در استان خراسان‌جنوبی مشکلاتی داشت که دغدغه مردم استان به اطلاع وزیر راه و شهرسازی رسید. مقرر شده است تا برای ارتقای راه‌های روستایی به راه‌های فرعی و تامین اعتبار و تامین قیر مناسب برای آسفالت راه‌های روستایی توسط بخش‌های مختلف اقدام شود و قول این همکاری در کمترین زمان ممکن داده شد.  

وی ادامه داد: در خصوص پروازهای استان، مقرر شده است تا حداقل یک پرواز به مرکز استان انجام شود.

اسحاقی تصریح کرد: تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی برای رفع محرومیت از چهره استان قابل تقدیر است.