شناسهٔ خبر: 150122 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد؛

انعقاد ۳ قرارداد سرمایه‌گذاری تا پایان سال در مجتمع بندری انزلی

حسن یونسی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در نشست هم‌اندیشی با شرکت‌های کشتیرانی اعلام کرد: تا پایان سال ۳ قرارداد سرمایه‌گذاری مهم در مجتمع بندری انزلی منعقد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یونسی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در نشست هم اندیشی با شرکت‌های کشتیرانی اعلام کرد: تا پایان سال ۳ قرارداد سرمایه گذاری مهم در مجتمع بندری انزلی منعقد می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در این نشست با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در همین راستا، اقتصاد دریایی بیش از پیش پررنگ تر خواهد شد.

وی افزود: چندین وزارت‌خانه در خصوص سیاست‌های توسعه دریامحور باید مشارکت داشته باشند که در این خصوص بناست تا سیاست‌گذاری یکپارچه ای در امور دریایی کشور انجام شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در برنامه است تا ۳ قرارداد سرمایه گذاری در مجتمع بندری انزلی تا پایان سال منعقد شود، خاطرنشان کرد: یکی از آنها، ساخت کارخانه تعمیرات و ساخت کشتی است که به زودی به امضا خواهد رسید.

یونسی در بخش دیگر بر تقویت تجهیزات توسط پیمانکار مجتمع بندری انزلی، تاکید و تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در حوضچه شرقی علاوه بر عملیات تخلیه و واردات، کالاهای صادراتی نیز بارگیری می شود.

گفتنی است، در این نشست نمایندگان شرکت های کشتیرانی معضلات، نکات قوت و همچنین پیشنهادات خود را به منظور بهبود فعالیت‌های تجاری در دریای‌خزر بیان داشتند.