شناسهٔ خبر: 150123 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام ۳۰۰ کیلومتر عملیات منظر آرایی در محور های شریانی استان اردبیل

پاکسازی آزاد راه کرج_قزوین مسئول حریم راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۷ ماه گذشته ۳۰۰ کیلومتر عملیات منظر آرایی در محورهای شریانی استان اردبیل انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، محسن کلانتری مسئول حریم راهداری استان اردبیل در بازدید از بزرگراه اردبیل سرعین با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی و ذاتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زیباسازی و منظر آرایی حریم راه جهت افزایش ایمنی مترددین است گفت: به همین منظور راهداران ۳۰۰ کیلومتر عملیات بوته کنی، علف زنی و آزادسازی حریم راه انجام داده اند. 

وی افزود: در این مدت راهداران نسبت به پاکسازی حریم راه‌ها از نخاله‌های ساختمانی  به میزان ۲۴۰۰ تن اقدام نموده و متخلفان را جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه‌های ذیربط معرفی شده است. 

مسئول حریم راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه کاشت نهال یکی از مهمترین اقدامات در خصوص منظر آرایی و زیباسازی حریم راه  است تصریح کرد: در ۷ ماهه گذشته بیش از ۱۶ هزار اصله نهال بطول ۲۵ کیلومتر در محورهای مواصلاتی استان توسط راهداران غرص شده است. 

کلانتری یکی از اقدامات مهم در راستای منظر آرایی و زیباسازی حریم راه و همچنین افزایش ایمنی راه‌ها را  تسطیح و اصلاح افتادگی شانه راه‌ها عنوان کرد و خاطرنشان شد: این عملیات با اقدامات شبانه روزی  همکاران در تمامی محورهای شریانی بصورت کامل انجام شده و بصورت مستمر ادامه دارد. 

وی در ۷ ماهه گذشته از جمع آوری ۱۵۰ مورد دست فروشان در طول محورهای مواصلاتی استان با همکاری بسیار موثر مقامات قضایی مرکز استان، دادستان شهرستان‌ها و عوامل انتظامی خبرداد و تصریح کرد: احیای کانال‌های طرفین راه علاوه بر هدایت آب‌های سطحی یکی از موارد افزایش ایمنی راه هاست که با همت شبانه روزی همکاران پرتلاش در تمامی بزرگراه‌ها و راههایی اصلی و فرعی ایجاد و احیا شده است. 

وی‌عدم ایجاد یا تجمیع رمپ ورود و خروج ایمن و یک دست در کاربری‌های حاشیه راه‌ها را نه تنها یکی از عوامل افزایش تصادفات جاده‌ای بلکه موجب ایجاد چهره نامناسب بصری برای مترددین جاده‌ای برشمرد و اظهار کرد: از آنجایی که یکی از سیاست‌های اصلی واحد نگهداری حریم راه الزام سرمایه گذاران برای ایجاد رمپ ورود و خروج ایمن است لذا در همین راستا از ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰ مورد موافقت یا مجوز احداث راههای دسترسی صادر شده است.