شناسهٔ خبر: 150125 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آغاز ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی در کیش با حضور وزیر راه و شهرسازی

بذرپاش کیش با حضور وزیر راه‌ و شهرسازی، ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی در جزیره کیش در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای تامین مسکن اقشار میانی، کارکنان موسسات و نهادها و کسبه ساکن در این جزیره با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکن سایه‌سار در جمع خبرنگاران مطالبه مردم مبنی بر کاهش قیمت‌ها را  به حق دانست و گفت: یکی از روش‌های مدیریت قیمت، افزایش عرضه مسکن است که وزارت راه و شهرسازی در قالب نهضت ملی مسکن و با روش‌های مختلف برای تحقق آن اقدام کرده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش و همکاری بانک مسکن عملیات ساخت واحدها در این جزیره را آغاز می‌کند.

به گفته بذرپاش، عملیات آماده سازی زمین نیز در حال انجام است.

وی توافق با شرکت‌های سازنده برای ساخت مسکن در قالب صنعتی سازی را نیز روش مناسبی دانست و افزود: می‌توان این طرح را در جزیره کیش هم اجرا کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در پروژه ساخت مسکن با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، بانک مسکن هم تسهیلات لازم را به این طرح اختصاص می‌دهد و سازمان‌منطقه آزاد نیز در بخش آورده، همکاری می‌کند.

بذرپاش ابراز امیدواری کرد: واحدهایی که ساخت آن‌ها امروز در پروژه مسکن سایه‌سار کیش آغاز شد، تا پایان دولت تحویل مردم شود.

ساخت مجموعه مسکونی ۲ هزار واحدی نمونه کیش در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در شمال حلقه کمربندی و جنوب شرقی شهرک نوبنیاد کیش آغاز شد. این واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای تامین مسکن اقشار میانی، کارکنان موسسات و نهادها و کسبه ساکن در جزیره کیش در همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش، احداث خواهد شد.

مقرر است تا این تعداد واحد مسکونی با بهره‌مندی از استانداردهای لازم برای اقشار متوسط و میان درآمدی به روش صنعتی‌سازی و با قابلیت ساخت واحدهای مسکونی پیش‌ساخته، اجرا شود.