شناسهٔ خبر: 150135 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی:

مصون‌سازی بنادر تجاری کشور با اولویت پیگیری می‌شود

عبدالله‌ جعفری، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به انجام ۹۰ درصد مطالعات تفصیلی پدافند غیرعامل در ۱۱ بندر اصلی و حیاتی در کشور، اعلام کرد: اجرای دقیق الزام‌های پدافندغیرعامل در همه بخش‌ها از جمله پدافند زیستی و سایبری در بنادر کشور در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، عبدالله جعفری مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه رزمایش ترکیبی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در  منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره) گفت: ایمن‌سازی بنادر در برابر تهدیدات،در قالب برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله برگزاری کارگاه‌های عملیاتی پدافندغیرعامل برای کارکنان بنادر به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: برگزاری ۱۷ مانور پدافند غیرعامل در بنادر کشور برای امسال برنامه‌ریزی شده است که تا کنون ۱۴ مانور برگزار شده است.

جعفری تأکید کرد: علاوه بر بنادر بزرگ و بین‌المللی کشور، آموزش‌ها و رزمایش‌های پدافند غیرعامل در سایر بنادر حاکمیتی از جمله کیش و قشم هم در حال گسترش است.

وی ادامه داد: بنادر از پایه‌های اصلی اقتصادی کشور هستند که باید با رعایت اصول پدافندغیرعامل این ارکان حیاتی اقتصادی از هر گزندی مصون باشند.

گفتنی است، منطقه ویژه بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است که تامین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور قلمداد می‌شود.