شناسهٔ خبر: 150140 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

۲ هزار و ۳۶۳ متر نصب خط و تعویض ریل در راه‌آهن منطقه اراک

سعید ترکی مدیر کل راه آهن اراک مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک با اعلام آغاز بهسازی خطوط راه‌آهن منطقه اراک از ۲ هزار و ۳۶۳ متر نصب خط و تعویض ریل در راه‌آهن این منطقه خبر داد.

سعید ترکی مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: به منظور ارتقا شاخص‌های ایمنی سیر و حرکت قطارها در محور جنوب، عملیات بهسازی خطوط اداره کل راه‌آهن منطقه اراک در دستور کار قرار گفت. 

مدیر کل راه آهن منطقه اراک ادامه داد: با توجه به پر تردد بودن محور جنوب و به ویژه بلاک اراک -سمنگان، عملیات بهسازی خطوط ریلی در راستای ارتقای ایمنی سیر و حرکت و تعویض ریل و جوش در دستور کار اداره کل قرار گرفت. 

ترکی در خصوص اقدامات انجام شده توضیح داد: ۱۰۵ بند جوش کارکرد ماشین جوش از شهریور ماه تا آبان ماه در بلاک اراک-سمنگان و شازند- نورآباد و ایستگاه شازند انجام شده است. 

وی افزود: ۱۲۹۵۰ متر کارکرد ماشین سرند از خرداد ماه تا آبان ماه در بلاک اراک - سمنگان و ۲۳۶۳ متر نصب خط و تعویض ریل از فروردین ماه تا آبان ماه در محور جنوب، ایستگاه راهگرد، خط پالایشگاه و بلاک جلایر - زنگنه انجام شده است. 

مدیر کل راه آهن منطقه اراک یادآور شد: این پروژه‌ها جهت ارتقای ایمنی سیر و حرکت و بهبود شاخص‌های خط در راستای پدافند غیر عامل در اداره کل صورت پذیرفته است.