شناسهٔ خبر: 150149 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

رگبار شدید باران و کاهش نسبی دما در استان‌های غربی کشور

رگبار رعد و برق باد و باران سازمان هواشناسی از رگبار شدید باران و کاهش نسبی دما در استان‌های غربی کشور خبر داد که موجب اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور تشدید فعالیت سامانه بارشی طی دو روز آینده موجب رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید  موقت، گرد و خاک و کاهش نسبی دما در برخی استان‌ها خواهد شد.

این سامانه روز چهارشنبه ایلام، خوزستان، نیمه غربی و جنوب کرمانشاه، غرب کردستان و غرب و جنوب لرستان و روز پنج‌شنبه ایلام، غرب و جنوب لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، بوشهر و غرب و جنوب هرمزگان را در بر می‌گیرد.

اثر مخاطره این سامانه اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی اعلام شده است.

عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.