شناسهٔ خبر: 150193 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور مطالعات راهبردی:

ایران کانون آموزش تخصصی رانندگان حرفه‌ای می‌شود

مهران قربانی مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور مطالعات راهبردی گفت: مقدمات لازم برای آموزش‌ مدرسان، آزمون‌گران و ارتقای محتوا و کیفیت آموزش‌های رانندگان از سوی اتحادیه حمل و نقل بین‌المللی اروپا فراهم شده و به زودی ایران به کانون آموزش تخصصی رانندگان حرفه‌ای حمل و نقل کالا و مسافر تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران قربانی مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور مطالعات راهبردی در نخستین همایش علمی-تخصصی مشترک با اتحادیه حمل و نقل بین‌المللی اروپا (IRU) اظهار کرد: حمل و نقل جاده‌ای ایران با نقش بیش از ۹۰ درصدی در حمل و نقل کالا و مسافر، از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب شده و تاثیر بسزایی بر همه ابعاد توسعه و رشد اقتصادی کشور دارد.

مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور مطالعات راهبردی دستیابی به جایگاه مطلوب و ایفای نقش کارآمد در عرصه بین‌المللی از طریق توسعه نظام حمل و نقل جاده‌ای، همکاری‌های مشترک و بهره‌مندی از فناوری‌ها روز را از اهداف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد.

قربانی با اشاره به اهمیت فعال‌سازی کریدورهای حمل و نقل مرتبط با ایران در منطقه و ضرورت تسهیل و ایجاد سرعت در فرایندهای گمرکی برای تحقق این مهم، افزود: لزوم تغییر پارادایم در ارتقای ایمنی رانندگی در ابعاد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از نیازها و اولویت‌های پیش‌رو است.

وی با اشاره به این که آموزش، پژوهش و نوآوری جایگاه مهمی در حمل و نقل جاده‌ای دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا احیای مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری ظرفیت تخصصی ارزشمندی برای خانواده راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شده و این مرکز با بهره‌برداری از زیرساخت‌های آموزشی، پژوهشی و نوآوری، مستعد ارایه آموزش‌ها در حوزه حمل و نقل جاده‌ای در کشورمان و همچنین متقاضیان آسیای مرکزی، جنوبی‌ و غربی و کشورهای منطقه است.

مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور مطالعات راهبردی، گفت: اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل جاده‌ای با ۷۵ سال سابقه مشارکت در حمل و نقل در عرصه جهانی، از ظرفیت فراوانی برای همکاری‌های مشترک و رفع چالش‌های موجود، ارتقای ایمنی و توانمندی و آموزش رانندگان ایمنی و فعال‌سازی کریدورها برخوردار است.

قربانی با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل جاده‌ای (ایرو) بیان کرد: مقدمات لازم و تامین اعتبار برای ارایه آموزش‌های مورد نیاز به رانندگان و ارزیابی از سوی ایرو فراهم شده و امکان آموزش به کشورهای منطقه و همسایگان را مهیا و ایران را به کانون آموزش تخصصی رانندگان حرفه‌ای تبدیل خواهد کرد.

مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در رایزنی مستمر با اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل جاده‌ای، اهدافی مانند انتقال تجارب موفق بین‌المللی، بهبود رقابت‌پذیری شرکت‌های حمل و نقل ایرانی و به‌روزرسانی معماری حمل و نقل هوشمند و توانمندسازی رانندگان کالا و مسافر را دنبال می‌کند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی گفت: به توسعه و تعمیق همکاری با ایرو متعهد بوده و بر ضرورت تدوین و پیشبرد سیاست‌های حمل و نقلی و راهبردهای به روز شده واقف هستیم و همکاری خود را با (IRU) در بالاترین سطح ادامه می‌دهیم.