شناسهٔ خبر: 150209 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:

طرح های توسعه شهری در کمیسیون ماده ۵ به تصویب می‌رسد

کمیسیون ماده5 قزوین معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت:تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر استان بر عهده کمیسیون ماده ۵ نهاده شده است و طرح های توسعه شهری در کمیسیون ماده ۵ به تصویب می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)،لیدا معروفی معاون شهرسازی و معماری استان قزوین پیرامون وظیفه کمیسیون ماده ۵ گفت: مفاد ماده ۵ از قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر استان بر عهده کمیسیون ماده ۵ نهاده شده است.

وی افزود: بر اساس تعاریف قانونی طرح تفضیلی عبارتست از از طرحی که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها وضع دقیق و تفضیلی شبکه عبور، میزان و تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی در واحدهای شهری ،اویت‌های مربوط به بهسازی و نوسازی و توسعه، حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می‌شود.

معروفی بیان داشت: بر همین اساس از ابتدای سال جاری تا آبان ماه تعداد جلسات کمیسیون ماده ۵ در شهر قزوین ۶ جلسه و سایر شهرها ۹جلسه تشکیل شده است که تعداد مصوبات جلسات قزوین ۱۰۷ مورد و سایر شهرها ۱۲ مصوبه در پی داشته است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین پیرامون سایر شهرستان های استان قزوین گفت: کمیسیون ماده ۵ در دیگر شهرستان های استان اقدام به برگزاری این کمیسیون کرده است که در شهرستان آبیک تعداد ۶ جلسه با ۳۸ مصوبه، در شهرستان تاکستان ۵ جلسه با تعداد ۱۶مصوبه،در شهرستان البرز ۵ جلسه با ۳۳ مصوبه ،در شهرستان بویین زهرا ۳جلسه با ۲۱ مصوبه و در شهرستان آوج ۲جلسه و با ۲مصوبه برگزار شده است.

وی در پایان گفت: در هر استان طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات غیربنیادی در کمیسیون ماده ۵ آن استان مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد و تصویب و تنظیم صورت جلسه‌ها در محل این کمیسیون و با رأی اکثریت صورت می گیرد.