شناسهٔ خبر: 150229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مراکز معاینه فنی سنگین آذربایجان شرقی به ۱۰ خط افزایش می‌یابد

تبریز رئیس اداره ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری از دو مرکز معاینه فنی سنگین در استان، تعداد خطوط معاینه فنی سنگین استان به ۱۰ خط افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ روح الله رضایی؛ رییس اداره  ایمنی ترافیک اداره کل  راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان گفت: هم اکنون هفت مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین با هشت خط در استان فعال است که یک مرکز با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آذرشهر در حال ساخت است و موافقت اصولی ساخت یک مرکز دیگر در کشکسرای مرند صادر شده است. 

وی افزود: در هفت ماهه امسال ۶۸ هزار و ۸۴۰ دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی سنگین استان مراجعه کرده‌اند که ۴۳ هزار و ۱۲۴ وسیله بار اول برگه معاینه فنی گرفتند، ۱۲ هزار و ۳۵۶ وسیله پس از اصلاح نقص موفق به دریافت برگه معاینه فنی شدند و ۱۳ هزار و ۳۶۰ دستگاه نیز رد شده‌اند که باید بعد از رفع ایراداهای مشخص شده، دوباره مراجعه کنند. 

رئیس اداره ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی تصریح کرد: ناوگان سنگین و نیمه سنگین زیر یک‌سال از دریافت برگه معاینه فنی معاف هستند، ناوگان یک تا ۱۰ سال معاینه فنی شش ماهه دریافت می‌کنند و خودروهای بالای ۱۰ سال هم موظف به دریافت برگه معاینه فنی در دوره سه ماهه هستند. 

رضایی افزود: خودروهای سنگین از نظر مناسب بودن ترمز، روشنایی چراغ‌ها و آلایندگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.