شناسهٔ خبر: 150237 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه ساز و کار نظارتی بنگاه‌های مشاوران املاک

جلسه بنگاههای املاک شهرستان دشستان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان از جلسه ساز و کار نظارتی بنگاه‌های مشاوران املاک به ریاست معاون عمرانی فرمانداری شهرستان دشتستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر زهرا هوائی رئیس اداره راه و شهرسازی دشتستان ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه فرمانداری در راس آن بنافی فرماندار شهرستان مبنی بر جدیت وی در بخش تنظیم بازار مسکن در ابتدا گزارشی از اقدامات انجام شده در این خصوص و  خواستار توجه ویژه اعضاء مطابق دستورات ابلاغی در رابطه با وظایف کارگروه مبنی بر تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شد. 

هوائی گفت: هدف از اخذ مالیات بر خانه‌های خالی و فاقد سکنه ایجاد درآمد یا یک منبع درآمدی برای دولت نیست و موضوع ساماندهی و برنامه ریزی جهت بهبود در تامین مسکن است. 

وی افزود: خانه‌ای که بیشتر ۱۲۰روز خالی از سکنه باشد مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود. 

هوایی بیان کرد: شناسایی خانه‌های خالی مطابق بند (ج) دستورالعمل ابلاغی می‌بایست توسط شهرداری‌ها در شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر و با یک تعامل بین دستگاهی انجام بگیرد که این مهم تا کنون در شهر برازجان نتیجه قابل قبولی نداشته است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان تصریح کرد: مطابق دستورالعمل ابلاغی وظایف هر کدام از اعضاء مشخص گردیده و می‌بایست هر کدام از آن‌ها گزاراشات را بصورت ماهانه  ارائه نمایند. 

موسی رادمنش معاون عمرانی فرمانداری دشتستان نیز اظهار کرد: اهتمام اداره راه و شهرسازی بر نظارت و ساماندهی بنگاههای مشاور املاک با هدف ساماندهی بازار مسکن یکی از مسائل ضروری و مورد توجه بوده و بر این مسئله جدیت ویژه‌ای وجود دارد. 

رادمنش افزود: باید هماهنگی ویژه‌ای بین دستگاههای اجرایی مربوطه در خصوص نظارت بر بنگاههای مشاور املاک و همچنین گشت بازرسان و بازدیدهای اعضاء وجود داشته باشد. 

وی در این خصوص به کارگروه و تیم بازرسان مهلت ۱۰روزه جهت ارائه گزارشات تعیین نمود و افزود: هر کدام از اعضاء مطابق وظایف تفویض شده در دستورالعمل ابلاغی می‌بایست ظرف مهلت مقرر گزارش مربوطه را ارائه نمایند. 

رادمنش، ضمن تقدیر از پیگیری‌های انجام شده من جمله شناسایی بنگاههای فاقد مجوز و همچنین مصوبه ۱۲ (هفتمین جلسه شورای عالی مسکن) موضوع واگذاری زمین ۹۹ساله به فاقدین مسکن مربوط به راه و شهرسازی تا کنون اراضی مناسبی   شناسایی و در حال ساخت بوده و تعدادی نیز ساخت و به متقاضیان تحویل داده شده است. 

معاون عمرانی فرمانداری دشتستان از شهرداری خواست ظرف مدت ۱ماه نسبت به ارائه گزارش موضوع خانه‌های خالی به راه و شهرسازی اقدام نماید. 

وی گفت:  با استفاده از استعلامات از ادارات خدمات رسان مانند آب، برق، گاز و…نیز میتوان سریعتر نسبت به شناسایی اقدام گردد. 

رادمنش در پایان افزود: این جلسه بصورت هر ماه یکبار برگزار میگردد و انتظار می‌رود همه‌ی دستگاههای مرتبط با کارگروه هر چه سریعتر نسبت به بررسی و جمع آوری اطلاعات اقدام نموده و گشت بازرسان نیز گزارشات خود را ارائه نمایند.