شناسهٔ خبر: 150258 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به همت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان سمنان انجام شد

برگزاری کنگره شهدای دولت و بزرگداشت ایثارگران وزارت راه و شهرسازی استان سمنان

کنگره شهدای دولت مجموعه وزارت راه و شهرسازی کنگره شهدای دولت و دومین بزرگداشت تجلیل از یادگاران شهدا،جانبازان، و رزمندگان مجموعه وزارت راه و شهرسازی استان سمنان باحضور مردانیان مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی و مشاورین وزرای دولت در امور ایثارگران درسالن بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سمنان برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی در این کنگره مدیر کل راه و شهرسازی استان سمنان نیز طی سخنانی اظهار داشت : خانواده شهدا و ایثارگران چشم و چراغ جامعه هستند.

سید محمد حسینی طباطبایی فرهنگ ایثار و شهادت را سرمایه ای جاودان و پایدار عنوان کردو گفت: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ضمن حفظ و حراست از فرهنگ ایثار و شهادت باید آن را به صورت یک اصل در تمام ابعاد زندگی نهادینه و سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای ۸ سال دفاع مقدس با بیان این مهم که خانواده شهدا و ایثارگران مایه خیر و برکت نظام و انقلاب هستند اذعان داشت: امنیت و آرامش امروزکشور مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدای والامقام و صبر واستقامت خانواده آنهاست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات مجموعه راه و شهرسازی استان اشاره نموده و اظهار داشت: با توجه به این مهم که استان سمنان در کریدور حرم تا حرم قرار دارد در این زمینه اقدامات موثری انجام شده است.

وی همچنین گفت: برای تبدیل وضعیت ۳۵۰ نفر از ایثارگران و خانواده معظم شدا که در این مجموعه فعالیت میکنند اقداماتی انجام شده است.

طباطبایی رسیدگی به مسائل و مشکلات خانه دارشدن خانواده های شهدا و ایثارگران مجموعه راه و شهرسازی را نیز از دیگر اقدامات این سازمان یاد نمود .

سردار قاسم پور از فرماندهان جبهه مقاومت و راوی دوران دفاع مقدس نیز در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران مجموعه وزارت راه و شهرسازی فرهنگ ایثار وشهادت را سرمایه ای جاودان و پایدار عنوان نموده و اذعان داشت :  مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی با  حفظ و حراست از این موهبت باید آن را به صورت یک اصل در تمام ابعاد جامعه نهادینه و سرلوحه کار خود قرار دهند.

 وی یکی از ثمرات دفاع مقدس را فراگرفتن اعتماد به نفس در بین مسئولان عنوان نمود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان نیز  در این مراسم اظهار داشت : امنیت و آسایش امروز جامعه ما مدیون خون شهدا، فداکاری جانبازان و ایثارگری رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است.

احسان منصورکیایی با تاکید بر این مهم که وظیفه مهمی که بر دوش ماست و می‌تواند جبران بخشی از این جانفشانی‌ها و از خود گذشتگی‌ها باشد، تلاش مضاعف در موقعیت‌های شغلی و خدمت خالصانه به مردم است، تصریح نمود : ما قدردان همکاران شاغل ایثارگری هستیم که در امتداد رشادت‌های دوران دفاع مقدس، سالیان سال با سعه صدر در عرصه راهداری نیز با تمام توان و ایثارگرانه خدمت می‌کنند.

منصور کیایی با بیان این مهم که مجاهدت رانندگان استان سمنان در دفاع مقدس درخشان بوده است، خاطرنشان ساخت : فعالان حمل و نقل نقش غیر قابل انکاری در اعزام و پشتیبانی ایام پرافتخار دفاع مقدس داشتند که باید این ایثارگری ها برای نسل جدید تبیین شود.

شایان ذکر است  در پایان این مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران مجموعه وزارت راه و شهرسازی استان سمنان تجلیل شد