شناسهٔ خبر: 150282 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان خراسان رضوی صورت گرفت؛

بومی سازی، تدوین و تصویب ۸۶ بسته تشویقی برای اولین بار در کشور

ببینید | حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ملی بازآفرینی ایران و مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس استاندار خراسان رضوی گفت: پس از ابلاغ بسته تشویقی ۱۹ گانه نوسازی مسکن در بافت فرسوده، برای اولین بار در کشور بومی سازی، تدوین و تصویب ۸۶ بیته تشویقی در استان خراسان رضوی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، یعقوبعلی نظری ظهر روز چهارشنبه در جلسه با معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بازآفرینی شهری کشور که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت موضوع بازآفرینی چند وجهی است، چه در نهضت ملی و چه در قالب های دیگر اصلاح مسکن و نوسازی آن از دغدغه های مسیولین است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سیاست های کلان ایجاد شده در پایش جز به جز شهرستان ها و شهر ها توسط فرمانداران و شهرداران و کمی نمودن و تفکیک عملکرد در حوزه بازآفرینی، نقشه راه مشخص و از پایش مدون و مستمر عملکرد این شاخص ها خبر داد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بومی سازی بسته تشویقی ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران برای ۸۶ شهر از ۹۶ شهر در استان خراسان رضوی، این اقدام را در سطح کشور برای اولین بار بی سابقه دانست.

نظری با اعلام اولویت های این حوزه باز شدن معابر اصلی مردم در بافت فرسوده و نوسازی مسکن توسط مردم با استفاده از ضوابط و تسهیلات تشویقی را بسیار مهم ارزیابی و از همه رسانه ها و هسته های مردمی خواست تا پای کار بیایند و اقدامات مهم انجام شده را منتقل نموده تا اقشار هدف از ان منتفع شوند.

وی اقدامات انجام شده در حوزه خدمات در بافت فرسوده را باعث رونق و ارزش افزوده دارایی شهروندان آن محلات دانسته و از همه مردم ساکن در بافت خواست تا از موقعیت و ظرفیت ایجاد شده در دولت سیزدهم استفاده نمایند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ملی بازآفرینی ایران نیز در این دیدار گفت: بهترین شرایط حمایتی از نوسازی بافت فرسوده و حاشیه نشینی در دولت سیزدهم فراهم شد. در کنار راهبردها ظرفیت‌های خوبی هم در قانون فراهم شده که مهم‌ترین آن استفاده از ظرفیت بند ب قانون برنامه و ‌بودجه امسال است.

دکتر محمد آیینی با اشاره به رتبه دوم خراسان رضوی در عملکرد نوسازی مسکن در سطح کشور این مهم را حاصل تعامل و هم افزایی سازمان ها و ادارات با راهبری استاندار خراسان رضوی دانسته و از اقدامات نوین استان در تهیه بومی سازی بسته های تشویقی قدردانی کرد.

مدیر عامل شرکت ملی بازآفرینی ایران با تاکید بر الگو بودن خراسان رضوی در بخش های مختلف، از برنامه ویژه در بافت اطراف حرم و تعاملات صورت گرفته با شهرداری و متولیان این حوزه با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد.

وی اقدامات انجام شده در نیاز سنجی بافت اطراف حرم را ارزشمند و خدمات تعیین شده را برای زایران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را مفید دانست.

داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در پایان با ارایه گزارش بازدید صورت گرفته از پروژه های شرکت بازآفرینی شهری ایران در بافت اطراف حرم، مسیله معابر خاکی سطح استان و نگاه ویژه در تخصیص قیر با توجه به عملکرد مطلوب، طراحی خدمات روبنایی با اولویت بر طرف نمودن معضلات زائران و کمک به ایجاد هماهنگی حداکثری در برقراری تعاملات استانی و ملی را مطرح و مورد مطالبه قرار داد.