شناسهٔ خبر: 150284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست هم اندیشی راهداری زمستانی ۱۴۰۲ استان کرمان در شهرستان بافت برگزار شد

نشست هم انديشی راهداری زمستانی 1402 استان كرمان در شهرستان  بافت برگزار شد نشست هم اندیشی راهداری زمستانی استان کرمان با هدف ایجاد هماهنگی میان روسای ادارات راهداری وحمل و نقل جاده ای ۲۰ شهرستان و بخش تابعه شمال استان با مجموعه معاونت راهداری در زمینه خدمت رسانی به موقع در فصول سرما و بارندگی های زمستانی به کاربران جاده ای بویژه رفع محدودیت های ترافیکی مرتبط با راه و اقدامات پیشگیرانه انسداد راه ها و اقدامات مشابه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: تعامل ادارات شهرستان‌های همجوار با یکدیگر و همچنین آمادگی کامل نیروی انسانی، تأمین تجهیزات مورد نیاز، آماده‌سازی و تجهیز راهدارخانه‌ها، ساماندهی کارگاه های جاده‌ای، تسریع در روند ایمن سازی راه‌ها، حضور میدانی روسای ادارات شهرستان در محورهای مواصلاتی تحت پوشش جهت آسیب شناسی و اقدام سریع برای رفع آسیب‌های احتمالی در دستور کار قرار دارد.

سیدحمزه روح الامینی افزود: با توجه به اینکه پل‌ها در طول سال مورد بازدید، نگهداری و مرمت قرار می‌گیرند، لذا باید در ایام باقیمانده تا شروع بارندگی‌های فصلی تمامی پل‌ها و آبروها مجدد مورد بررسی قرار گیرد تا برای عبور روان آب‌ها از عرض جاده با پاکسازی دهانه پل‌ها و اصلاح دریواسیون آن‌ها مشکلی پیش نیاید.

روح الامینی اظهار داشت: باید با ظرفیت و شرایط موجود بتوان به بالاترین سطح بهره‌وری رسید، لذا روسای ادارات باید با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به پیشبرد اهداف اهتمام بورزند تا با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲تعداد ۱۵ نقطه حادثه خیز را به مناقصه گذاشتیم و هم اکنون ۱۲ نقطه آن در حال انجام است و ۳ نقطه آن نیز در حال عقد قرارداد هستیم و سعی ما بر این است که تا پایان سال جاری تمام شوند.

روح الامینی تصریح کرد: ۶ پروژه نیز از سال های قبل پروژه گدارسیاه که حدود هفت سال طول کشیده تا پایان امسال تمام می شود، دهبکری حدود ۱۸ سال طول کشیده است که تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

گفتنی است؛ این نشست با حضور محمد راشد گرجی معاون دفتر توسعه ایمنی راه های سازمان، سیدمحمدرضا موسوی ناظر عالی استان در امور ایمنی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، روسای ادارات ستادی و روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستانهای سطح استان کرمان در شهرستان بافت برگزار شد.