شناسهٔ خبر: 150294 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران:

امنیت منطقه با اقتدار نظام اسلامی تأمین شده است

مردانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، مهم‌ترین عامل تأمین امنیت منطقه را اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: چهار دهه قدرت ما به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید مردانیان، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران صبح امروز در کنگره شهدای دولت و دومین بزرگداشت تجلیل از یادگاران شهدا، جانبازان و رزمندگان مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان سمنان در سالن بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس بیش از 230 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

مردانیان اظهار کرد: عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی موجب شد تا وجبی از خاک ایران به دست غاصبان و دشمنان نیفتد.
وی مهم‌ترین عامل تأمین امنیت منطقه را عظمت جمهوری اسلامی ایران عنوان و تصریح کرد: چهار دهه قدرت ما به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان نیز در این کنگره اظهار کرد: خانواده شهدا و ایثارگران چشم و چراغ جامعه هستند.
سیدمحمد حسینی‌طباطبایی فرهنگ ایثار و شهادت را سرمایه‌ای جاودان و پایدار عنوان کرد و گفت: مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ضمن حفظ و حراست از فرهنگ ایثار و شهادت، باید آن را به‌صورت یک اصل در تمام ابعاد زندگی نهادینه و سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس، با بیان اینکه خانواده شهدا و ایثارگران مایه خیروبرکت نظام و انقلاب هستند، گفت: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون ایثار و ازخودگذشتگی شهدای والامقام و صبر و استقامت خانواده آنهاست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان به اقدامات مجموعه راه و شهرسازی استان اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه استان سمنان در کریدور حرم تا حرم قرار دارد، در این زمینه اقدامات مؤثری انجام شده است.
وی گفت: برای تبدیل وضعیت 350 نفر از ایثارگران و خانواده معظم شهدا که در این مجموعه فعالیت می‌کنند، اقداماتی انجام شده است.
حسینی‌طباطبایی رسیدگی به مسائل و مشکلات خانه‌دار شدن خانواده‌های شهدا و ایثارگران مجموعه راه و شهرسازی را نیز از دیگر اقدامات این سازمان بیان کرد.
سردار قاسم‌پور، از فرماندهان جبهه مقاومت و راوی دوران دفاع مقدس نیز در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران مجموعه وزارت راه و شهرسازی فرهنگ ایثار و شهادت را سرمایه‌ای جاودان و پایدار عنوان و بیان کرد: مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی با حفظ و حراست از این موهبت باید آن را به‌صورت یک اصل در تمام ابعاد جامعه نهادینه و سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی یکی از ثمرات دفاع مقدس را افزایش اعتماد به نفس مسؤولان عنوان کرد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان نیز در این مراسم اظهار کرد: امنیت و آسایش امروز جامعه ما مدیون خون شهدا، فداکاری جانبازان و ایثارگری رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است.
احسان منصورکیایی با تأکید بر اینکه وظیفه مهمی که بر دوش ماست و می‌تواند جبران بخشی از این جان‌فشانی‌ها و ازخودگذشتگی‌ها باشد، تلاش مضاعف در موقعیت‌های شغلی و خدمت خالصانه به مردم است، تصریح کرد: ما قدردان همکاران شاغل ایثارگری هستیم که در امتداد رشادت‌های دوران دفاع مقدس، سالیان سال با سعه‌صدر در عرصه راهداری نیز با تمام توان و ایثارگرانه خدمت می‌کنند.
منصورکیایی با بیان اینکه مجاهدت رانندگان استان سمنان در دفاع مقدس درخشان بوده است، خاطرنشان کرد: فعالان حمل‌ونقل نقش غیرقابل‌انکاری در اعزام و پشتیبانی ایام پرافتخار دفاع مقدس داشتند و باید این ایثارگری‌ها برای نسل جدید تبیین شود.
در پایان این مراسم، از خانواده شهدا و ایثارگران مجموعه وزارت راه و شهرسازی استان سمنان تجلیل شد.